۳ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
تولید روغن خوراکی در سه شیفت کاری

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی کشور گفت: به منظور افزایش عرضه روغن سرخ کردنی و پخت و پز در فروشگاه‌های سراسر کشور، تولید روغن سه شیفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ بر اساس قیمت‌های مصوب اعلام شده، قیمت روغن نباتی ۸۱۰ گرمی آفتابگردان ۶۳ هزار تومان و روغن نباتی ۸۱۰ گرمی سرخ کردنی ۶۲ هزار تومان از سوی کارخانجات روغن نباتی سراسر کشور تولید و توزیع می‌شود.


احمد عبدلی مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان ظرفیت ذخیره‌سازی (تکمیلی) روغن خام کشور را ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: هم اکنون در استان بندری هرمزگان یک مجتمع ذخیره‌سازی ۶۰ هزار تنی داریم و برای افزایش ظرفیت در این مبادی ورودی کالا، طرح جانمایی مخازن با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن روغن در حال انجام است.

براساس آمار در ۱۰ ماهه گذشته یک میلیون و ۸۵۰ هزارتن روغن خوراکی در کشور تولید شده است.

امیرهوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی کشور گفت: از این میزان روغن تولیدی، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن مربوط به مصارف خانوار و ۷۰۰ هزارتن مربوط به بخش صنف و صنعت است.

مومنعلی خزایی مالک مدیر کارخانه تولید روغن نهاوند گفت: ظرفیت تولید سالیانه کارخانه کشت و صنعت خزل در حال حاضر۴۶ هزار تن روغن نباتی خام از مواد نباتی است که با توجه به مدرن بودن این واحد تولیدی، ۴۱ هزار تن روغن از کارخانه‌های دیگر خریداری، تصفیه و بسته بندی می‌شود.

خزایی افزود: واحدهای تولیدی استان قزوین هم ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰ تن روغن خوراکی جامد، مایع و سرخ‌کردنی را دارند و این محصولات پس از تولید برای توزیع در کلیه فروشگاه‌های کشور، به تهران ارسال می‌شوند.

مدیرکل سازمان صنعت و معدن وتجارت استان تهران هم در بازدید از کارخانه روغن کشی شماره ۱ ورامین گفت: با توجه به آزادسازی قیمت‌ها و طرح مردمی سازی یارانه‌ها تمام کارخانه‌های تولید روغن، با تمام ظرفیت مشغول تولید هستند و از این بابت هیچ نگرانی نداریم.

محمود سیجانی افزود: در استان تهران ۴ کارخانه تولید روغن داریم که همگی در حال تولید روغن در کل شیفت‌ها و توزیع در بازار و فروشگاه‌ها هستند تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.

براساس این گزارش: بخشی از روغن مورد نیاز از محل دانه‌های روغنی وارداتی و تولید داخل تامین می‌شود و از حدود سه میلیون تن دانه روغنی وارداتی، ۱۸ درصد تبدیل به روغن خام شده که می‌تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند.

هم اکنون روغن خام و بخشی از دانه روغنی از کشورهای روسیه، مالزی، اوکراین، برزیل و آرژانتین تامین می‌شود.

کد خبر 52613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 21
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    13 0
    هیچ کمبودی نیست همه احتکارکردن اگه همه روغن هاشون روبیارن بیرون اضافع هم میاد