کاشت زعفران در ۶۰ هکتار از زمین های کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، سطح زیرکشت زعفران در استان را ۶۰ هکتار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴۰ کیلوگرم زعفران در هر هکتار برداشت می‌شود.

 اکبر کرامتی با اشاره به اینکه در هر هکتار از زمین‌های کشت زعفران زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر فراهم می شود گفت: در مجموع ۹ هزار نفر در مجموعه کاست و برداشت زعفران بصورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

کرامتی عمده‌ترین مشکلات زعفران کاران استان را خرده مالکی و کوچک بودن اراضی زراعی در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: هزینه‌های بالای تولید در این محصول به کاهش سوددهی در تولید منجر شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: در این راستا با هدف بالا بردن راندمان تولید و حمایت از کشاورزان تلاش می‌شود که طرح‌ها و ایده‌های جدید بررسی شده و از شرکت‌های دانش بنیان و تولید کنندگان فعال حمایت شود.

وی این حمایت را شامل پرداخت تسهیلات بانکی، ارائه‌ مشاوره‌های فنی و ... عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف آب در کاست زعفران  اندک است، این گیاه یکی از گونه‌های امیدبخش برای توسعه در استان و موثر در حفظ و احیای دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: کشت زعفران در مناطقی که از سوی محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منایع طبیعی استان اعلام شده است، باعث می‌شود که فعالان این عرصه به سود مناسبی دست پیدا کنند.

منبع:ایلنا

کد خبر 52707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =