رژیم غذایی که از بیش‌ فعالی پیشگیری می‌کند

نتایج بررسی‌ها نشان داد که مصرف میوه و سبزی می‌تواند علائم بیش‌ فعالی(ADHD) را کاهش دهد.

مطالعه جدید به رهبری دانشگاه ایالتی اوهایو بررسی کرده است که چگونه رژیم‌غذایی بر دامنه و شدت علائم اختلال کم‌توجهی یا بیش‌فعالی در کودکان تاثیر می‌گذارد.

متخصصان دریافته‌اند که رژیم‌های غذایی سالم با میوه‌ها و سبزی‌های بیشتر، می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی علائم ADHD مانند ناتوانی در تمرکز، پیروی از دستورالعمل‌ها، به خاطر سپردن چیزها و تنظیم احساسات را کاهش دهد.

دانشمندان به‌عنوان بخشی از یک مطالعه بزرگ‌تر، از والدین ۱۳۴ کودک مبتلا به ADHD خواستند تا پرسشنامه‌های دقیقی را در مورد غذاهای معمولی ازجمله اندازه وعده غذایی که فرزندان آنان مصرف کردند همچنین علائم ADHD را که در یک دوره سه‌ماهه تجربه کرده بودند، تکمیل کنند.

نتایج نشان داد که رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها به‌طور قابل‌توجهی شدت علائم کودکان را کاهش می‌دهد.

ایرنه هاتسو، از محققان این تحقیق و متخصص تغذیه در دانشگاه ایالتی اوهایو اظهار کرد: پزشکان معمولا با شروع علائم شدیدتر، دوز مصرف دارو را افزایش می‌دهند و یا دارو تجویز می‌کنند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که باید دسترسی کودکان به غذا همچنین کیفیت رژیم‌غذایی آنها را بررسی کنیم تا ببینیم که آیا ممکن است در شدت علائم آنها نقش داشته باشد یا خیر.

علاوه بر این، طبق نتایج مطالعه قبلی منتشر شده در مجله Nutrients، کودکانی که خانواده‌هایشان سطوح بالاتری از ناامنی غذایی داشتند، بیشتر از دیگران علائم شدید اختلالات عاطفی، مانند عصبانیت، خشم، و تحریک‌پذیری مزمن را نشان دادند.

همه افراد زمانی که گرسنه هستند عصبانی می‌شوند و کودکان مبتلا به ADHD نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

پروفسور هاتسو توضیح داد که اگر افراد غذای کافی دریافت نکنند، می‌تواند علائم آنان بدتر شود.

ما معتقدیم که پزشکان باید وضعیت امنیت غذایی کودکان مبتلا به ADHD را قبل از ایجاد یا تغییر برنامه درمانی ارزیابی کنند.

برخی از علائم ممکن است با کمک به خانواده‌ها برای داشتن یک رژیم غذایی سالم‌تر قابل کنترل‌تر باشند.

منبع:ایسنا

کد خبر 52742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =