تنها ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب برای حمایت از مرغداران و دامدارن پرداخت شد

کشاورزی> اقتصاد غذا -  رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: دولت از20 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از مرغداران و دامداران تنها 1100 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در نشست خبری به مناسبت روز جهانی شیر با بیان اینکه پس از اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها تولید شیر خام در کشور کاهش نیافته است خاطرنشان کرد: مشکل اصلی دامداران کشور افزایش شدید قیمت ها و همچنین نبود نقدینگی برای خرید نهاده های دامی است.
وی افزود: برآوردهای ما نشان می دهد قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران حدود ۱۲۷۷۰ تومان است و پیشنهاد ما برای تعیین قیمت شیر خام به ازای هر لیتر شیر ۱۳۵۰۰ بود که متاسفانه دولت با آن مخالفت کرد و قیمت شیر خام ۱۲ هزار تومان  تعیین شد.
مقدسی تصریح کرد: افزایش شدید قیمت نهاده های دامی باعث شده دامداران توان خرید نهاده مورد نیاز را نداشته باشند و دولت برای رفع این مشکل مقرر شد تا از طریق بانک کشاورزی نقدینگی مورد نیاز صنعت دامپروری را تامین کند اما متاسفانه به دلیل  بروکراسی موجود و با توجه به وضعیت دامداران و مرغداران عملا تا کنون تنها ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به دامدارن و مرغداران پرداخت شده است.
وی متذکر شد: متاسفانه دولت سهمیه  نهاده های دامداران برای دی ماه در ۵ استان کشور که رقمی حدود ۳۵ هزار تن می باشد را تخصیص نداده است و در حال حاضر نیز دامداران و مرغداران به رغم پرداخت پول، نهاده ای از سامانه بازارگاه تحویل نمی گیرند.
 

کد خبر 52796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =