تخصیص ۲۰ درصد کالابرگ به لبنیات، عقب ماندگی مصرف سرانه ۸ دهک جامعه را اصلاح می کند

مواد غذایی> اقتصاد غذا-  رئیس هیات مدیره انجمن لبنی گفت: دولت با اختصاص بین 18.5 تا 25 درصد از یارانه پرداختی به مردم از طریق کالابرگ الکترونیکی در 8 دهک کم درآمد جامعه، می تواند مصرف سرانه شیر را در این دهک ها را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، میراسلام تیموری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی در نشست خبری خاطرنشان کرد: بر اساس محاسبات صورت گرفته و طرح جامع صنایع لبنی که به دولت ارائه شده است دولت با اختصاص ماهانه ۷۵ هزار تومان از کالابرگ های ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی می تواند مصرف سرانه شیر ۸ دهک کم درآمد جامعه را اصلاح کرده و به حد نرمال افزایش دهد.
وی افزود: هر گونه افزایش قیمت محصولات منجر به کاهش مصرف می شود و در حال حاضر نیز در پی از اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها، مصرف لبنیات در کشور حدود ۲۰-۱۵ درصد کاهش یافته است.
تیموری در خصوص دلایل افزایش قیمت محصولات لبنی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نهاده های دامی و در پی آن افزایش حدود ۹۵درصدی قیمت شیرخام باعث شده قیمت شیرخام از ۶۴۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یابد همچنین افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد، گرانی چشمگیر قیمت انرژی به ویژه گاز، افزایش سرسام آورقیمت ملزومات بسته بندی و سایرهزینه های سربار باعث شده تا قیمت سبد محصولات لبنی  حدود ۸۰درصد افزایش یابد.


 

کد خبر 52795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =