اگر سلامتی‌تان را دوست دارید هرگز در این ظروف غذا نخورید

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی برای توزیع نذور از ظروف یکبار مصرف گیاهی تخریب‌پذیر به شرط درج موضوع بر روی بسته بندی و برای نوشیدنی‌های داغ از ظروف کاغذی با لایه داخلی سفید رنگ استفاده شود.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: ظروف غذایی از جنس فوم پلی‌استایرن برای غذاهای داغ نامناسب است.

«مهناز همتی» مدیرکل استاندارد ایلام اظهار کرد: در ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی برای توزیع نذور از ظروف یکبار مصرف گیاهی تخریب‌پذیر به شرط درج موضوع بر روی بسته بندی و برای نوشیدنی‌های داغ از ظروف کاغذی با لایه داخلی سفید رنگ استفاده شود.

وی گفت: استفاده از ظروف پلاستیکی اعم از ظروف پروپیلن و پلی‌استایرن به ترتیب دارای علامت مثلث شکل در زیر ظرف مانند لیوان و بشقاب با عبارات PP و PS صرفاً برای مصرف نوشیدنی و غذاهای سرد توصیه می‌شود و ظروف غذایی از جنس فوم پلی استایرن نیز برای غذاهای داغ نامناسب است، زیرا مجاورت مایعات داغ یا مواد غذایی داغ در این گونه ظروف، موجب آزاد شدن ترکیبات شیمیایی سمی منومرها می‌شود که برای سلامت انسان بسیار خطرناک است و آلودگی زیست محیطی را به دنبال دارد.

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: استفاده از مواد بازیافت برای تولید ظروف یکبار مصرف غیرمجاز بوده و تولیدکنندگان صرفاً مجاز به استفاده از مواد اولیه نو هستند.

منبع:ایسنا
کد خبر 53118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =