دولت با تعیین قیمت منصفانه «برنج» دست دلالان را کوتاه کند

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت با توجه به قیمت تمام شده محصولات استراتژیک مثل برنج قیمت منصفانه‌ای را برای این محصول تعیین و دست واسطه‌ها را کوتاه کند.

امیر یوسفی اظهار کرد: توجه به افزایش هزینه‌ها در دو سال اخیر و کمبود منابع آبی کشور توصیه می‌شود که در تمام مناطق برنج کشت نشده و در مناطقی هم که مستعد کشت است، تمامی معادلات در نظر گرفته شده تا کشت برنج برای کشاورز توجیه اقتصادی داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: هرساله هنگام برداشت برنج با کاهش قیمت مواجه می‌شویم و بعد از رسیدن محصول به دست دلالان و واسطه‌ها، قیمت‌ها افزایش می‌یابد و امسال هم نگرانی از تکرار نوسانات قیمت وجود دارد.

وی تصریح کرد: در کشور ما مصرف برنج بعد از نان در سبد غذایی خانوارها جایگاه ویژه‌ای داشته و غذای اصلی مردم را تشکیل می‌دهد و خانواده‌ها به تناسب توان مالی خود از انواع برنج ایرانی یا خارجی استفاده می‌کنند.

یوسفی اضافه کرد: واردات یکی از دلایل کاهش قیمت برنج است، دولت باید قیمت تمام شده برنج را طوری مدیریت کند که تولید برنج برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد،

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: کاهش قیمت محصولات کشاورزی نباید به گونه‌ای باشد که انگیزه تولید را از کشاورزان بگیرد.

وی بیان کرد: همان طور که دولت تولیدکنندگان مرغ و گوشت را با خرید محصول مازاد حمایت می‌کند در مورد محصولات کشاورزی دیگر مانند برنج هم باید وارد عمل شده و با تعیین قیمت مناسب مانع از سردرگمی و روی آوردن، کشاورزان به سمت دلالان شود.

یوسفی گفت: دولت برای حمایت از تولید داخلی باید در مقطعی که محصول کشاورزان تولید و روانه بازار می‌شود به موقع وارد عمل شده و شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که کاهش قیمت‌ها موجب ضرر و زیان کشاورزان نشود و با توجه به قیمت تمام شده محصولات استراتژیک مثل برنج قیمت منصفانه‌ای را برای این محصول تعیین و دست واسطه‌ها را کوتاه کند.

کد خبر 53252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    کاشکی این دوست عزیز خودش میرفت سر زمین کشاورزی ببینه میتونه از کشاورز بار بخره الان دیگه خوده کشاورز شده دلال بارشم نمیفروشه همشون دارن انبار میکنن