عرضه و تقاضای روغن نباتی پس از اصلاح ارز ترجیحی متعادل شد/در وزارت صمت چیزی به عنوان تفکیک وجود ندارد

در سال جاری در اغلب محصولات رشد تولید قابل توجه داشته‌ایم و این روند نشان‌دهنده فعالیت بخش صنعت معدن و تجارت است.

سیدرضا فاطمی امین در نشست خبری با بیان اینکه مهمترین شاخص اقتصادی میزان تولید است، اظهار داشت: ما در سال جاری در اغلب محصولات رشد تولید قابل توجه داشته‌ایم و این روند نشان‌دهنده فعالیت بخش صنعت معدن و تجارت است.

وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص کاهش ۲۶ درصدی تولید روغن خوراکی افزود: این مسأله کاملا قابل توجیه است و بعد از حذف ارز ترجیحی این اتفاق افتاد بنابراین کاهش تولید موجب کمبود در بازار نبوده است بلکه عرضه و تقاضا متعادل شده است.

در وزارت صمت چیزی به عنوان تفکیک وجود ندارد

وزیر صنعت معدن و تجارت درباره تفکیک وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: در وزارت صمت چیزی به عنوان تفکیک وجود ندارد و اگر استفاده می‌شود اشتباه است، طرحی در مجلس وجود داشته به عنوان تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی که معنای آن تشکیل یک وزارتخانه جدید است که با تشکیل آن بخشی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی و همچنین وزارت بازرگانی به آن منتقل می شود.

 رشد 120 درصدی صادرات ایران به‌ روسیه در تیر امسال

وی اظهار داشت: 450 واحد صنعتی تعطیل فعال شده است و کار ویژه در این باره از مهر امسال آغاز به کار خواهد کرد.

وی درباره تجارت خارجی کشور اظهار داشت: در سال 1400 نسبت به 1399 رشد صادرات کشور 40 درصد بوده است و در تیر امسال نسبت به تیر سال قبل رشد صادرات ما به روسیه 120 درصد بوده است.

وی بیان داشت: همچنین رشد صادرات ایران در سال 1400 به آفریقا نسبت به سال 1399 در مجموع 100 درصد بوده است.

وی بیان داشت: خام فروشی نداریم به طوری که ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود که کل صادرات مواد خام چهار و نیم میلیون تومان است اما نیمه خام‌فروشی داریم.‌

آئین‌نامه رفع تعهد ارزی در کمیسیون اقتصادی دولت است‌

وزیر صمت اظهار داشت: آئین‌نامه رفع تعهد ارزی در کمیسیون اقتصادی دولت است.

وی با بیان اینکه در بخش معدن چندین عقب ماندگی جدی وجود دارد، گفت: اولین عقب‌ماندگی ما در بخش معدن اکتشاف است، بنابراین ‌اولین کار در این حوزه که از مهر سال گذشته در دستور کار بود یک برنامه گسترده اکتشاف بود که  از خراسان جنوبی آغاز شد و به‌زودی نتایج آن منتشر می شود.

کد خبر 53265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =