آغاز ترخیص نهاده‌های دامی رسوبی در بنادر از آخر هفته

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد، بعد از مذاکره با دستگاه‌های اجرایی قرار است با اخذ تعهد مالی، ترخیص نهاده‌های دامی رسوبی در بنادر از آخر هفته آغاز شود.

در پی مشکلات دامداران و عشایر برای تامین نهاده‌های دامی به دلیل کمبود گرانی این نهاده‌ها و انباشت نهاده‌های دامی در بنادر به دلیل تامین نشدن مالی، سلامی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اعلام این خبر افزود: این تعهدات مالی باید تا پایان سال تسویه شود.

محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی نیز در باره انباشت نهاده‌های دامی در بنادر گفت: حدود ۲۴ کشتی با یک میلیون و چهار صد و سی هزار تن منتظر تخلیه در بنادر حضور دارد.

قربانی افزود: این نهاده‌های وارد شده هزینه‌هایی از قبیل هزینه ترخیص، انبار، تخلیه و آزمایش دارد که با کمک سازمان برنامه و بودجه و تامین مالی ترخیص می‌شوند.

عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی هم با اشاره به صدمات رسوب نهاده‌ها در بنادر به تولید گفت: این مشکل در تولید اخلال ایجاد می‌کند.

عسکری هشدار داد و گفت: اگر سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی این مشکل رو برطرف نکنند مجلس از اهرم‌های قانونی استفاده می‌کند. /تسنیم

کد خبر 53391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =