سرانه تولید محصولات کشاورزی در ایران ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر از متوسط دنیاست

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که عوامل خسارت زا در تولید غذا را از بین ببریم گفت: در صورتی که اقدامات مراقبتی برای حفظ غذا نباشد ۴۰ درصد محصولات کشاورزی از بین خواهد رفت.

علائی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات  امروز در مراسم روز جهانی غذا اظهار داشت:  با تولید ۱۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی در سال سرانه تولید هر بهره بردار ۳۰ تن و سهم هر مصرف کننده ۱۵۰۰ کیلوگرم در سال است که از متوسط جهانی ۳۰۰ کیلوگرم بالاتر است.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم  که عوامل خسارت زا در تولید غذا را از بین ببریم در صورتی که اقدامات مراقبتی برای حفظ غذا نباشد ۴۰ درصد محصولات کشاورزی از بین خواهد رفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تولیدات کشاورزی در ۳۰ سال گذشته از ۶۰ میلیون به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است و اکنون بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی در کنار تامین امنیت غذایی به سلامت غذا نیز توجه بیشتری می‌شود.

وی تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم که محصولات صادراتی ما برگشت میخورد به آن دلیل بود که اطلاعات از بازار هدف برای  محصولات کشاورزی  مختلف را نداشته ایم اما امروز با ایجاد سامانه رهگیری پایش لازم به صورت فرایند محور انجام می‌شود./ تسنیم

کد خبر 53411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =