کاهش ذخیره انبارش برنج ناشی از افزایش تامین داخلی است / ذرت بیشترین موجودی کالای اساسی

بهروز آقایی گفت: در حال حاضر یکی از دلایل افزایش ذخیره ذرت در بندر استفاده از ‌این محصولات برای تولیدات مختلف و حتی برای خوراک دام است و در سال های گذشته هم این کالا بیشترین واردات را داشته است و در مقابل واردات برنج از سال های گذشته کم بوده و امسال به دلیل افزایش تولید داخلی موضوع واردات برنج کاهش یافته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه استان خوزستان علاوه بر نفت به دلیل داشتن ۲۵ درصد سواحل کشور یکی از مهمترین استان های دریایی کشور است، گفت: ۶ ماهه نخست امسال با ۸ هزار پهلوگیری کشتی ۲۲ هزار ساعت عملیات دریایی در استان خوزستان انجام شده است.

بهروز آقایی با بیان اینکه بزرگترین بندر تجاری کشور بندر امام است، افزود: ۲۹ میلیون تن ظرفیت انبارش کالا در فضای سرپوشیده در بندر امام وجود دارد و بخش عمده صادرات محصولات پتروشیمی از بندر امام انجام می شود. 

او تاکید بر اینکه جانمایی بزرگترین کانتینری کشور انجام شده است، افزود: مطالعات فاز یک و دو خلیج فارس از سال آینده آغاز خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در پاسخ به خبرگزاری موج درباره دلایل افزایش ذخیره ذرت و کاهش ذخیره برنج در بنادر استان خوزستان، گفت: در حال حاضر یکی از دلایل افزایش ذخیره ذرت در بندر استفاده از ‌این محصولات برای تولیدات مختلف و حتی برای خوراک دام است و در سال های گذشته هم این کالا بیشترین واردات را داشته است و در مقابل واردات برنج از سال های گذشته کم بوده و امسال به دلیل افزایش تولید داخلی موضوع واردات برنج کاهش یافته است.

آقایی با بیان اینکه در ۶ ماهه گذشته پروژه های همچون پایانه های ترمینالی انجام شده است، اظهار کرد: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در بندر امام انجام شده و امیدواریم تا شش ماهه سال آینده قراردادها را مرحله امضا برسانیم.

آقایی با بیان اینکه ده درصد از کالاهای اساسی به صورت ریلی و ۹۰ درصد هم به صورت کامیون از بندر خارج شده است، گفت: در مجموع ۶۵ هزار تن کالای اساسی از بنادر تخلیه شده و در ۸ ماهه گذشته ۱۴۶۴ کامیون برای بارگیری وارد بندر شده اند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه ۵.۷ میلیون تن کالا در بندر وجود دارد، اظهار کرد: بیشترین موجودی کالای اساسی مربوط به ذرت است که ۲ میلیون و ۲۷۳ هزار تن ذرت در بندر وجود دارد و کمترین موجود کالای اساسی مربوط به برنج است که نسبت به سال گذشته ۹۴ درصد موجودی این کالا در بندر تغییر کرده است.

او با اشاره به اینکه ۴۰ درصد کالاهای اساسی موجود در انبار مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام است، گفت: ۱۲ درصد کالاهای موجود در بندر مربوط به شرکت بازرگانی دولتی است و ۵۰ درصد کالاهای موجود در بندر مربوط به بخش خصوصی است./ موج

کد خبر 53590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =