کاهش ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی گوشت قرمز در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد که قیمت گوشت قرمز تا دو هفته آینده هر کیلوگرم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

سید محمد آقامیری در نشست با استاندار بوشهر با بیان اینکه دام زنده و لاشه گوشت قرمز گوسفندی گرم از کشورهای مجاز وارد می‌شود، گفت: بوشهر به عنوان بیست و سومین استانی رزمایش جهادی دامپزشکی را با حضور بخش خصوصی، دانشجویان و نیروهای دامپزشکی در در قالب خدمات رایگان به روستاییان و عشایر برگزار می‌کند. در این رزمایش خدماتی همچون تشخیص و درمان بیماری‌های دامی، واکسیناسیون وسیع و سمپاشی اماکن و مراکز دامی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عشایر با وجود اینکه کمترین بهره را از خدمات دولتی می‌برند، ۲۵ درصد از گوشت مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند،  اضافه کرد: متوسط تولید گوشت قرمز در کشور حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن است ۲۵ درصد از تولید گوشت در اختیار جامعه عشایری قرار دارد و در سال حدود ۲۰۰ هزار تن عشایر تولید گوشت قرمز بر عهده دارند.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور،  حفظ سرمایه‌های دامی مردم یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این دامپزشکی است و خوشبختانه تاکنون با خدمات رایگان سازمان دامپزشکی شاهد توفیقات خوبی هستیم و برنامه داریم که در آینده داروها را نیز رایگان ارائه دهیم.

آقامیری تصریح کرد: عشایر با وجود اینکه کمترین بهره را از خدمات دولتی می‌برند و کم‌توقع‌ترین افراد هستند، در هر زمانی که نیاز باشد بیشترین خدمات را در زمان نیاز ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به مبارزه با ۶ بیماری مشترک بین انسان و دام گفت: پیشگیری از این بیماری‌ها می‌تواند اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد./ایسنا

کد خبر 53725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی وطن پرست IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    بالاتر نره پایین آمدن پیشکش ، گوشمون از این وعده های تو خالی پر است
  • امیر IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    به به بازم مانور تبلیغاتی ؟ جناب آقای میری شما که قصد داری قیمت رو پایین بیاری چرا کادر خود دامپزشکی برای گوشت یخ زده ۱۵۰ تومانی سهمیه تو نوبت وایستادن ؟ در ثانی مگه تو جلسات استانداری با حضور دامپزشکی قیمت گوشت گوسفند رو ۳۰۰ تومان برای شب عید اونم حداقل تصویب نکردین ؟ اما به نظرتون بعد عید رو نمی‌بینیم؟ درود به مسولین وارسته ی مثل شما
  • حسین IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    ما گوشت خوب خریدیم امروز کیلویی۳۵۰ هزار تومن
  • فریبرز IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    اگر گوشت وارداتی خوب بود کشورهایی که دام ما را بصورت قانونی و قاچاق میبرند خودشان مصرف میکردند.