برای تخصیص ارز باید پول در بانک بلوکه کنید

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اخیراً بانک مرکزی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده که بر اساس آن واردکنندگان قبل از تخصیص ارز باید ۵ تا ۱۰۰ درصد معادل ریالی پول را در بانک بلوکه کنند.

 احمدرضا فرشچیان در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: اخیراً بانک مرکزی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده که بر اساس آن واردکنندگان قبل از تخصیص ارز باید نسبت به تأمین ۵ تا ۱۰۰ درصد ریال اقدام کنند؛ یعنی ودیعه سپرده کنند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: این در حالیست که زمان تخصیص ارز مشخص نبوده و معلوم نیست اصلاً ارز تخصیص داده شود یا نشود؛ با این حال واردکننده باید از ۲ ماه قبل از اینکه ارز بگیرد پول در بانک بلوکه کند.

وی ادامه داد: فعال اقتصادی بابت نقدینگی به نظام بانکی هزینه می‌پردازد اما بر اساس این بخشنامه، باید پولش را به صورت مجانی در بانک بلوکه کند که آیا ارزی بگیرد یا نگیرد.

فرشچیان گفت: آیا بانک مرکزی با وزارت صمت و جهاد کشاورزی برای صدور این بخشنامه مشورت کرده است؟ آیا مورد تأیید این وزارتخانه‌ها قرار گرفته است؟ با این وجود مواد اولیه و مورد نیاز صنعت کشور را چطور می‌توان تأمین کرد؟/ مهر

کد خبر 53741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =