هیچ ارزی برای واردات روغن خام تخصیص داده نشد/ لیست دریافت کنندگان ارز روغن خام را منتشر کنید

پیرو اعلام سخنگوی بانک مرکزی مبنی بر تامین ارز واردات 150 هزار روغن خام، انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران اعلام کرد که هیچ ارزی به بخش خصوصی برای واردات روغن خام تخصیص داده نشده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، سخنگوی بانک مرکزی روز یکشنبه اعلام کرد که ارز مورد نیاز برای واردات 150 هزار تن روغن خام تامین شده است اما شواهد و مستندات نشان می دهد که تا کنون هیچ ارزی به وارد کنندگان روغن خام بخش خصوصی برای واردات 150 هزار تن روغن رسوبی در بنادر تخصیص نیافته است.
انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران همچنین اعلام کرد: از آنجایی که شرکت های فعال در زمینه واردات روغن خام در بخش خصوصی ارزی دریافت نکرده اند، به منظور شفاف شدن وضعیت تخصیص ارز واردات روغن خام، از بانک مرکزی درخواست می شود لیست شرکت های بخش خصوصی که ارز اعلامی از سوی بانک مرکزی را برای واردات روغن خام دریافت کرده اند در رسانه ها منتشرکند.
انجمن صنایع روغن نباتی همچنین تاکید کرد: بیم آن می رود در صورت عدم تخصیص به موقع ارز برای ترخیص روغن خام رسوبی در بنادر، بازار روغن نباتی در آستانه عید نوروز و فرارسیدن ماه مبارک رمضان با تنش مواجه شود.

کد خبر 53778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =