صرفه‌جویی ۳۲هزار میلیارد تومانی نان در ۱۴۰۱

وزارت اقتصاد اعلام کرد: با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه آرد در ۷۲هزار نانوایی، سال گذشته حدود ۳۲هزار میلیارد تومان در هزینه‌های دولت صرفه‌جویی شد.

وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد: قیمت آرد تحویلی به نانوایان و قیمت نان برای مردم فارغ و مستقل از تحولات نرخ خرید تضمینی گندم بوده است و یارانه دولتی برای هریک از حلقه‌های گندم، آرد و نان مستقل از یکدیگر و بر اساس ملاحظات هر حوزه تعریف و تعیین می‌گردد و دولت با پرداخت یارانه از بخش ضعیف جامعه که قوت غالب آنها نان است حمایت می‌کند و مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و قیمت آرد تحویلی به نانوایی‌ها را به‌عنوان فساد مطرح کردن نادرست است.

هرچند رئیس بنیاد ملی گندمکاران مدعی شده با واقعی کردن قیمت، مصرف گندم به ۹ میلیون تن کاهش می‌یابد که این استدلال بدون در نظر گرفتن فشاری که به بخش زیادی از جامعه وارد می‌شود مطرح شده و تک‌بعدی است در حالی که دولت در این زمینه تمام جوانب را در نظر گرفته است.

بر این اساس دولت برای جلوگیری از قاچاق و هدررفت آرد یارانه‌ای و بدون فشار به اقشار ضعیف جامعه از شهریور ماه ۱۴۰۰ تاکنون از طریق هدفمندسازی یارانه آرد که منجر به استقرار کارتخوان در ۷۲ هزار نانوایی شد موجب صرفه‌جویی روزانه حدود ۶۰۰۰ تن آرد و صرفه‌جویی سالیانه حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان در هزینه‌های دولت شد یعنی روزانه حدود ۶ هزار تن آرد یارانه‌ای، یا به‌صورت آزاد به شیرینی‌پزی‌ها و... فروخته می‌شد یا به‌صورت قاچاق از کشور خارج می‌شد./تسنیم

کد خبر 53979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =