وضعیت بازار گوشت، قرمز شد/ران گوسفند ۵۰۰ و مرغ ۸۴.۸۰۰ هزار تومان

بازار گوشت نا به سامان تر از گذشته شده و در کمتر از ۳ روز هر کیلو گوشت گوسفندی (ران) از ۴۸۵ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت گوشت مرغ نیز همچنان بالاتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

بازار گوشت نا به سامان تر از گذشته شده و با وجود کاهش قیمت دلار و طلا در این بخش از بازار شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. هر کیلو گوشت گوسفندی (ران) از ۴۸۵ هزار تومان در پایان هفته گذشته در ابتدا هفته جاری به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر کیلو گوشت گوساله کم چربی از ۳۹۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان در قصابی‌های مرکز شهر رسیده است.

بازار گوشت مرغ هم با وجود عدم تغییر قیمت، بالاتر از نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان عرضه می‌شود. پروتئین فروشی‌های مرکز شهر هر کیلو گوشت گرم مرغ را ۸۴.۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند این در حالی است که تنوع قیمتی در این بازار بالاست. سینه مرغ بدون استخوان بیش از ۹۰ هزار تومان و گوشت مرغ بدون کمر نیز ۷۴.۸۰۰ هزار تومان قابل خرید برای شهروندان است.

قیمت لبنیات نسبت به هفته گذشته در برخی اقلام تغییر قیمت داشته و بدون اعلام رسمی از سوی متولیان دولتی تغییرات در حال انجام است به طوری که بعضی محصولات برخی برندها مانند ماست همزده با نرخ ۱۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

گفتنی است بخش اعظمی از کالاهای اساسی اعم از انواع روغن و لبنیات معاف از مالیات ارزش افزوده هستند.

قیمت بخش زیادی از صنایع غذایی تغییر کرده اما وارد بازار نشده است زیرا همچنان محصولات تولید شده با قیمت قبل در بازار موجودی دارند. با کاهش آمار تقاضا برخی تولیدکنندگان بعضی اقلام را با تخفیف‌های ویژه عرضه می‌کنند. به عنوان مثال نرخ پنیر یکی از برندها با وجود اینکه ۶۵ هزار تومان قیمت زده شده به مبلغ قبل یعنی ۶۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

حبوبات تنها بازاری است که در ۲ ماه اخیر نوسان قیمتی نداشته که دلیل آن هم گرمای هوا و احتمال فاسد شدن این محصولات است.

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی به شرح زیر اعلام می‌شود (تمام قیمت‌ها به تومان است).

وضعیت بازار گوشت، قرمز شد/ران گوسفند ۵۰۰ و مرغ ۸۴.۸۰۰ هزار تومان

منبع:مهر

کد خبر 54025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =