خرید توافقی برنج پرمحصول در مازندران آغاز شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: با آغاز فصل برداشت برنج خرید توافقی برنج پرمحصول در مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، وفایی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه اداره کل غله و خدمات بازرگانی حمایت از شالیکاران را هدفگذاری کرده است اظهار داشت: از روز گذشته این کار در دستور کار قرار گرفت.

عباسعلی وفایی‌نژاد با اشاره به برپایی جلسات با شالیکوبی داران و اجرای طرح توافقی خرید برنج پرمحصول با همکاری شالیکوبی‌داران گفت: 30 مرکز خرید با هدف خرید برنج شالیکاران به صورت توافقی دائر می‌شود.

وی تصریح کرد: خرید توافقی برنج در هماهنگی صورت گرفته با شرکت بازرگانی دولتی ایران که ماموریت برای این کار پیدا کرده است توافق شد تا با قیمت متعارف با هدف رونق بازار خرید توافقی برنج داشته باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با تاکید بر اینکه براساس توافق با اتحادیه شالیکوبی‌داران برنج پرمحصول از شالیکوبی‌هایی که اتحادیه آن‌ها را معرفی کند خریداری می‌شود خاطرنشان کرد: اداره کل غله در این طرح برنج‌های پرمحصول خریداری می کند و محدودیتی در تعداد کارگزاران نداریم و اتحادیه شالیکوبی‌داران نسبت به افراد معتمد و معرفی آن‌ها می‌توانند اقدام کنند و برای تحویل برنج آمادگی کاملی داریم و در هر سطحی که خریداری کنیم تامین اعتبار انجام خواهد شد.

وفائی‌نژاد در زمینه خرید محصولات نیز اظهار کرد: رقم ندا با 10 درصد شکستگی33 هزار تومان و رقم شیرودی 39 هزار تومان خریداری می‌شود و همه خریدها نیز در قالب بسته‌های 10 کیلوگرمی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران همچنین ادامه داد: قیمت خرید هر کیلوگرم برنج پر محصول با 8 درصد تا 10 درصد شکستگی انجام می شود و این طرح به صورت جداگانه خرید برنج را انجام می‌دهد که با خرید برنج از طرف انجمن تامین‌کنندگان برنج متفاوت است.

وی با بیان اینکه این طرح به توافق کشاورزان در فروش محصولات بستگی دارد، افزود: هرگونه خرید توافقی برنج در ازای استقبال کشاورزان از این طرح است و قطعا با ورود دولت موج مثبت در بازار ایجاد می‌شود و در مراکز کشت و کار برنج  در ساری، آمل، بابل، فریدونکنار، محمودآباد در تعداد مراکز خرید محدودیتی وجود ندارد و می‌توانند با بسته‌بندی‌های معین شده برنج خود را به فروش برسانند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران همچنین از اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان ویژه خرید برنج مازاد شمال خبر داد و با بیان اینکه طراحی یک سامانه مالی برای خرید توافقی برنج در نظر گرفته شده است گفت: در این طرح سامانه ویژه برای تحویل برنج، ثبت آن و پرداخت مالی در نظر گرفته شد.

کد خبر 54112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =