۰ نفر
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
واردات ۵۰۹ هزار تن برنج در ۴ ماهه امسال

واردات برنج در ۴ ماهه نخست سال جاری با ۳۱ درصد کاهش در وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۰۹ هزار و ۳۴۸ تن رسید.

به گزارش گمرک ایران، ارزش واردات برنج در ۴ ماهه سال جاری حدود ۶۰۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال قبل ۴۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش با اشاره به اینکه موافقت با ورود و میزان ثبت سفارش برنج و شرایط واردات آن در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است، در خصوص میزان واردات برنج در سال ۱۴۰۱ می‌افزاید: در ۱۲ ماهه سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۷۷۹ هزار تن برنج به ارزش ۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون دلار وارد کشور شد که از حیث وزن ۱۰۹ درصد و از لحاظ ارزش ۱۹۲ درصد افزایش داشت.

این گزارش آمار واردات برنج در جریان تشریفات ترخیص تا ۴ مرداد را ۶۳ هزار تن بیان کرد و می افزاید: به رغم اینکه تشریفات این میزان برنج در گمرکات در حال انجام است ولی تا پایان آبان ماه اجازه خروج از گمرک را نخواهد داشت مگر اینکه همانند سال قبل مصوبه یا ابلاغیه جدید به گمرک ارسال شود.

در اجرای بند ۸ مندرجات ذیل یادداشت فصل دهم قانون مقررات صادرات و واردات کشور، واردات و ترخیص برنج در فصل برداشت ممنوع و زمان این ممنوعیت از ابتدای مرداد ماه هر سال تا پایان آبان ماه همان سال تعیین شده است اما در اجرای مصوبات سی امین جلسه ستاد تنظیم بازار مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، این ممنوعیت از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای سال ۱۴۰۱ لغو شده بود./تسنیم

کد خبر 54169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =