فعالیت ۱۰ واحد سورتینگ و بسته‌بندی برنج در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از فعالیت ۱۰ واحد سورتینگ و بسته‌بندی برنج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمد هادی‌زاده با اشاره به اینکه ۱۰ واحد دارای مجوز سورتینگ و بسته‌بندی برنج در شهرستان محمودآباد فعالیت دارند، گفت: ظرفیت هر یک از این واحدها به‌طور میانگین، دو هزار تن برنج در سال است.

هادی‌زاده بیان کرد: سورتینگ برنج، عملی است که در آن برنج‌های با رنگ غیرمعمول، سنگ‌ریزه‌ها، حشرات کوچک مانند شپش، شوآک و هرگونه ضایعات دیگر از برنج جدا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد اضافه کرد: با سورت برنج نتایج عالی در بهبود ایمنی مواد غذایی با حذف مواد خارجی مانند سنگ، شیشه، پلاستیک و سایر مواد ناخواسته به دست می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه برنج قبل از اینکه وارد دستگاه سورتینگ شود با دستگاه دیگری به نام دستگاه بوجاری الک زده می‌شود به‌طوری که خروجی دستگاه بوجاری به دستگاه سورت متصل است، افزود: مکانیزم کاری دستگاه سورتینگ بدین گونه است که برنج‌های خالص شده از نظر شکستگی وارد دستگاه سورت شده سپس به‌وسیله بالابر درون مخزن شیشه‌ای ریخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه سورتینگ قادر به پاکسازی ۲.۵ تن برنج در ساعت است و می‌توان آن را برای مرتب‌سازی انواع مختلف برنج به کار برد.

کد خبر 54181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =