عوارض واردات از مناطق آزاد صفر تا ۴۵ درصد اعلام شد

هیات وزیران عوارض واردات از مناطق آزاد تجاری-صنعتی را مصوب کرد، بر این اساس عوارض واردات ماشین‌آلات تا ۱۰ درصد و هواپیما یک تا ۴۵ درصد هزینه ارزش کالا، بیمه و حمل‌ونقل خواهد بود.

هیات وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شواری عالی مناطق آزاد عوارض وارات کالا به هر یک از مناطق آزاد را اعلام کرد. بر این اساس عوارض مواد اولیه و ماشین‌آلات صفر تا ۱۰ درصد، کالاهای واسطه ای و مواد کمکی یک تا چهل درصد، کالاهای مصرفی و با دوام یک تا ۴۵ درصد و کالاها و لوازم مستعمل ۵ تا ۴۵ درصد مجموع هزینه های ارزش کالا بیمه و حمل و نقل تعیین شد.

در این مصوبه آمده است: هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۶/۵ به پیشنهاد شماره ۱۴۰۲۲/۱۰/۲۵۰۳ مورخ ۱۴۰۲/۴/۱۰ دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده (۱۰) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی مصوب ۱۳۷۲ با اصلاحات بعدی آن تصویب کرد:

بند ۸ دستورالعمل و روش اجرایی آئین نامه اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی، موضوع تصویب نامه ۱۱۹/‌‬ ت ۶۵، ۶۴۸ ک مورخ ۱۳۷۳/۱۲/۱ و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۱) به ماده مذکور الحاق و شماره تبصره‌های بعدی به ترتیب اصلاح می‌شود:

«۸- عوارض واردات کالا

عوارض واردات کالا به هر یک از مناطق آزاد به شرح زیر است:

۸-۱- مواد اولیه و ماشین آلات صفر تا ۱۰ درصد ارزش مجموع کالا بیمه و حمل‌ونقل.

۸-۲- کالاهای واسطه‌ای و مواد کمکی یک تا ۴۰ درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل‌ونقل.

۸-۳- کالاهای مصرفی و بادوام یک تا ۴۵ درصد مجموعه هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل و نقل.

۸-۴- کالاها و لوازم مستعمل ۵ تا ۴۵ درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل‌ونقل.

تبصره - عوارض واردات لوازم و دستگاه‌های حفاری، مستعمل، هواپیما، بالگرد (هلی‌کوپتر) و هواپیمای مستعمل یک تا ۴۵ درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا بیمه و حمل‌ونقل تعیین می‌شود.

۸-۵-- سایر کالاها و کالاهای تزئینی ۲ تا ۵۰ درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل‌ونقل.

۸-۶- کالاهای تجاری وارده به منطقه (موضوع تصویب نامه شماره ۱۸۶۹۹۴ / ت ۴۷۲۵۷ ه مورخ ۱۳۹۰/۹/۲۶) طبق اعداد مندرج در جدول زیر:

عوارض واردات از مناطق آزاد صفر تا ۴۵ درصد اعلام شد

عوارض واردات از مناطق آزاد صفر تا ۴۵ درصد اعلام شد

تبصره: 1- در صورت تغییر در طبقات سود بازرگانی سرزمین اصلی، هیات مدیره سازمان منطقه مجاز است عوارض ورود به منطقه را به همان تغییر دهد./ تسنیم

کد خبر 54252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =