تراست های ارزی هیچ تعهدی برای پرداخت ارز در زمان معین ندارند

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور در نامه ای به معاون ارزی بانک مرکزی نوشت: شبکه تراستی هیچگونه تعهد یا مسئولیتی برای تعیین  زمان مشخص پرداخت ارز به صاحب کالا نداشته و بانک مرکزی نیز حساسیتی در این خصوص ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا »فود پرس»، محمد مهدی نهاوندی دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور در نامه ای به محمد آرام معاون ارزی بانک مرکزی نوشت:پیرو مکاتبات قبلی به استحضار می رساند با وجود اعلام مکرر گشایش های ارزی، متاسفانه کماکان تامین ارز خریداری شده کالاهای اساسی (پس از چند ماه انتظار در صف تخصیص) با تاخیر بیش از یک ماهه منابع و ارز خریداری شده در اختیار شرکت های تراستی مواجه می‌شود. قطعاً تصدیق خواهید فرمود که این امر خسارات زیادی برای صاحبان کالا و به تبع آن بر اقتصاد کشور و قیمت تمام شده کالا دارد. لذا با توجه به وظیفه نظارتی بانک مرکزی، پاسخ به سوالات زیر برای شفافیت موضوع و جلوگیری از تضییع مضاعف حقوق بازرگانان ایرانی ضروری به نظر می رسد. به عنوان مثال اینکه بانک مرکزی بعد از چند ماه از اظهار کالای اساسی اقدام به پیش فروش ارز به صاحب کالا می کند؟ و یا اینکه شبکه تراستی هیچگونه تعهد یا مسئولیت برای تعیین  زمان مشخص پرداخت ارز به صاحب کالا نداشته و بانک مرکزی نیز حساسیتی در این خصوص ندارد؟ و نکته مهمتر اینکه چه منافعی و برای چه کسانی در این وضعیت وجود داشته و یا شرایط مذکور چه تناسبی با ادعاهای مکرر گشایش های ارزی در کشور دارد.
علی ایحال انتظار می رود با توجه به بخشنامه ها و ضوابط سختگیرانه ارزی بانک مرکزی برای فعالین اقتصادی متقابلا نسبت به حقوق قانونی این قشر هم اندک توجه و اقدام ملموسی صورت پذیرد.

برای مشاهده تصویر نامه کلیک کنید
 

کد خبر 54314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =