مواد غذایی > عباس کرباسی، رئیس اتحادیه بنکداران با بیان این مطلب که لپه و برخی از حبوبات دیگر چیزی در حدود 10 درصد گران شده است، اظهار داشت: افزایش صادرات این مواد به عراق موجب این افزایش قیمت شده است.

وی افزود: لوبیا از چین و هندوستان و نخود از هندوستان وارد کشور می شود اما بیشتر مورد استفاده اداره ها قرار می گیرد و مردم در شرایط عادی کمتر از این مواد استفاده می کنند.

رییس اتحادیه بنکداران گفت: عدس نیز تنها از کانادا وارد بازار داخلی می شود و می توان گفت 90 درصد سهم بازار را اشباع کرده است.

وی با بیان این مطلب که ظرف یک سال گذشته برنج حدود 40 درصد افزایش داشته است اضافه کرد: سال گذشته برنج با 8 هزار تومان عرضه می شد اما رفته رفته همان برنج از 8 هزار تومان به 12 هزار تومان رسیده است.

کرباسی تصریح کرد: در ماه گذشته نیز 5 تا 10 درصد برنج ایرانی قیمتش بالاتر رفته است و این در حالی است که پس از محرم قیمت برنج خارجی افت قیمت داشت زیرا در ده روز ابتدایی محرم متقاضی به نسبت بیشتری داشت.

وی عنوان کرد: برنج، عدس و یا حبوبات تنها کالاهای وارداتی نیستند، بلکه حتی آدامس وارداتی نیز تقریبا چیزی حداقل حدود 70 تا 80 درصد بازار را گرفته است، این آدامس‌ها بیشتر آمریکایی هستند و از کشورهای تایوان و آلمان نیز واردات آدامس صورت می گیرد.

منبع:نسیم آنلاین


کد خبر 543eea378eb844ea9f0f397a03307037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =