یارانه ویژه به چه خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد؟

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از اختصاص یارانه اعتباری ۶۰۰ تا یک میلیون تومانی به خانوارهایی که توسط وزارت بهداشت شناسایی شدند در جهت افزایش امنیت غذایی کودکان خبر داد.

پس از حذف ارز ترجیحی برای واردات برخی کالاهای اساسی، موضوع حفظ کیفیت سبد غذایی گروه‌های اجتماعی با درآمد ثابت همواره از اصلی ترین دغدغه های دولت بوده است.

به همین منظور دولت سعی کرد تا از طریق پرداخت یارانه‌های مستقیم وهدفمند، تاثیر اجرای سیاست‌های جدید بر سبد غذایی خانوارهای با درآمد ثابت را به حداقل رساند.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی یکی از روش‌هایی است که با هدف حفظ قدرت خرید دهک‌های پایین از سوی دولت پیگیری می‌شود.

علیرضا عسگریان، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در گفتگوی رسانه ای ابعاد اجرای این طرح برای صیانت از امنیت غذایی کودکان را تشریح کرد.

او با اشاره به جزییات پرداخت یارانه به خانوارهایی که دارای کودکان زیر ۶ سال هستند و از سوی وزارت بهداشت معرفی می شوند گفت: بیش از ۱۲۰ هزار خانوار مشمول این طرح شناسایی شده‌اند.

عسگریان خاطرنشان کرد: این یارانه به دهک‌های یک تا پنج که دارای کودک زیر ۶ سال هستند اختصاص می‌یابد. برای دهک‌های یک تا پنج، «یک میلیون تومان» به ازای هر نفر و در دهکهای شش و هفت، ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر تعلق می‌گیرد.

او میزان یارانه پرداختی به خانوارهایی که دو کودک زیر ۶ سال دارند و بر اساس معرفی وزارت بهداشت می بایست مشمول این طرح قرار گیرند را ۲ میلیون تومان عنوان کرد وگفت: این طرح از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود و هم اکنون به خانوارهای مشمول اجرای طرح پیامک ارسال شده است.

یارانه اعتباری برای خرید ۱۶ قلم مواد غذایی شامل لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، پروتئین ها شامل گوشت مرغ و گوشت قرمز، حبوبات، روغن شکر، قند و برنج و میوجات  در نظر گرفته شده است.

 خانوارهایی که برای آنها پیامک ارسال شده باید با نصب برنامه کاربردی شما (شبکه ملی اعتبار) ازچگونگی مشمولیت خود در این طرح مطلع شوند. لازم به ذکر است، فهرست کلیه فروشگاه‌هایی که برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده در این برنامه اعلام شده است.

کد خبر 54426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =