تخصیص و تامین ارز نهاده های دامی باز هم متوقف شد/ صف تخصیص ارز برای جو دامی به ۵ ماه رسید

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور نوشت: روند تخصیص و تامین ارز نهاده های دامی از اوایل دی ماه متوقف شده به نحوی که صف تخصیص ارز برای نهاده جو دامی به بیش از ۵ ماه و برای ذرت دامی نیز به حدود ۴ ماه رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، محمد مهدی نهاوندی دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور در نامه ای به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نوشت: تلاش فعالان بخش خصوصی در زمینه تامین و توزیع نهاده های دامی طی ماه های منجر به پایان سال، موجب ثبات نسبی و فراوانی این کالا در پر مصرف ترین ایام سال و امنیت تولید پروتئین مورد نیاز پیش از ایام ویژه پایان سال و ماه مبارک رمضان گردیده است.
لیکن متاسفانه روند تخصیص و تامین ارز نهاده های دامی از اوایل دی ماه متوقف گردیده به نحوی که صف تخصیص ارز برای نهاده جو دامی به بیش از ۵ ماه و برای ذرت دامی نیز به حدود ۴ ماه رسیده است. قطعا از عوارض توقف روند تامین ارز و سر رسید شدن تعهدات واردکنندگان به فروشندگان خارجی موجب رجوع اجتناب ناپذیر بخشی از تقاضا به بازار آزاد ارز گردیده که از عوارض آن تشدید نوسانات بازار ارز و آثار و تبعات حقوقی برای شرکت هایی می باشد که با اعتماد به دولت اقدام به واردات کالای اساسی مورد نیاز به صورت اعتباری نموده اند.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: با توجه به اهمیت حفظ جریان تامین کالاهای اساسی به کشور خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اعلام مکرر ریاست بانک مرکزی مبنی بر وجود منابع مناسب ارزی، نسبت به رفع فوری موانع تامین و پرداخت مطالبات معوق ارزی شرکت های واردکننده اقدام عاجل مبذول گردد.

تخصیص و تامین ارز نهاده های دامی باز هم متوقف شد/ صف تخصیص ارز برای جو دامی به ۵ ماه رسید
 

کد خبر 54681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =