دولت تمام قد از شرکت های مدیریت صادرات حمایت می کند/ مشکلات عبور موقت کالا به زودی حل می شود

گردهمایی فعالان داخلی و خارجی صنعت غذا توسط کانون انجمن های صنایع غذایی و با همکاری اتاق بازرگانی تهران و شرکت شهرک های صنعتی همزمان با نمایشگاه گلفود در دوبی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، رشید عزیز پور دبیر کل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در گردهمایی فعالان داخلی و خارجی صنعت غذا در دوبی  طی سخنانی با اشاره به  جایگاه و وظیفه ذاتی کانون انجمن های صنایع غذایی برای همگرایی بین بخش های مختلف صنعت غذا گفت: در نظر است در بحث بازرگانی و تجارت خارجی هم بتوان با توسعه نشست های مشترک میان فعالان داخلی و خارجی به توسعه روابط و افزایش حجم مبادلات تجاری کمک کرد.

وی در خصوص اهمیت توسعه روابط و برگزاری نشست های مشترک با فعالان خارجی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید کارخانجات صنایع غذایی در ایران حدود ۱۰۰ میلیون تن در سال است که نیاز داخل تنها ۴۰ میلیون تن بوده و ظرفیت صادراتی صنعت غذا سالانه چیزی حدود ۶۰ میلیون تن است که توسعه این نشست ها منجر به شناخت بهتر طرفین و رفع موانع و مشکلات می شود.

در ادامه کاوه زرگران رئیس کمیسیون تسهیل و توسعه تجارت اتاق تهران نیز در سخنانی نمایشگاه گلفود دوبی را یکی از رویدادهای اصلی و مهم صنعت غذا در دنیا دانست و گفت: امیدواریم که با تغییر نگرش در داخل کشور بتوانیم نمایشگاه ایران اگروفود یا نمایشگاه های مشابه را به این جایگاه در سطح جهانی برسانیم.

وی رفع مشکلات ارزی در خصوص عبور موقت کالا و نقل و انتقال ارز و همچنین ضوابط بازگشت ارز حاصل از صادرات را از مشکلات صادر کنندگان صنعت غذا دانست و  ابزار امیدواری کرد دولت با تعامل با بخش خصوصی این مشکلات را از سر راه فعالان اقتصادی بردارد.

 همچنین محمد باقر مجتبایی رایزن بازرگانی ایران در امارات با اشاره به پتانسیل ها و شرایط کشور امارات گفت: باید به دنبال شبکه سازی باشیم تا با هم افزایی بتوان به توسعه ارتباطات و افزایش تجارت با کشورهای مختلف و رسیدن به توسعه صادرات دست یافت.

وی افزود: به عنوان رایزن بازرگانی ایران آماده هرگونه همکاری برای کمک به فعالان صنعت غذا در زمینه توسعه ارتباطات و حل مشکلات هستم.

در ادامه این نشست علیرضا پیمان پاک قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی نیز طی سخنانی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: موضوع توسعه عبور موقت کالاها در برنامه دولت است و هم اکنون در حوزه معاون اول رئیس جمهور نیز برنامه ای در حال نهایی شدن است که می تواند بخش عمده ای از مشکلات در زمینه عبور موقت کالا را رفع نماید.

وی افزود: شرکت های مدیریت صادرات باید در بخش صادرات شکل بگیرند و اتاق بازرگانی با همراهی تشکل ها از جمله کانون انجمن های صنایع غذایی بتوانند با تدوین دستورالعملی اصولی و کاربردی، شرکت ها را برای مشارکت در این  زمینه معرفی کند و دولت هم به صورت کامل از شرکت های مدیریت صادرات حمایت می کند.

کد خبر 54749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =