پیام مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به مناسبت روز ملی گندم و نان

سید سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به مناسبت روز ملی گندم و نان در پیامی این روز را به کشاورزان گندمکار، بهره‌برداران، آسیابان و تولیدکنندگان آرد، خبازان و تهیه‌کنندگان نان و فرآورده‌های گندم و سایر تلاشگران خدوم و شریف این عرصه به ویژه همکاران شرکت بازرگانی دولتی ایران تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، متن کامل پیام سید سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به شرح زیر است:

به نام آفریدگار گندم

انفاق، مانند بذری است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه صد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس که بخواهد، چند برابر می‌کند.
سوره بقره - آیه ۲۶۱

نام‌گذاری ۳۱ فروردین تحت عنوان روز ملی گندم و نان، ترجمان اهمیت و جایگاهی است که گندم به عنوان محصولی ارزشمند و حیاتی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند و به موازات آن، تمثیلی است از ارزش و نقشی که نان به عنوان برکت سفره‌ خانواده‌های ایرانی از آن برخوردار است.

این مناسبت فرخنده در آخرین روزِ نخستین ماهِ سال، فرصت مغتنمی است تا حکایت و روایت اهتمام و مساعی زنجیره‌های دانا و توانایی که مسئولیت خطیر و حساسی را بر عهده دارند، فرآیندی که از کاشت و برداشت گندم آغاز شده و تا تحویل و خرید محصول و انتقال آن به انبارها و سیلوهای ادامه می‌یابد و پس از ارسال آن به کارخانجات، به آرد تبدیل شده و در قالب فرآورده‌های غذایی به ویژه نان، در سفره مردم جای می‌گیرد، مورد بازخوانی و قدرشناسی قرار گیرد.

خداوند مهربان را شاکریم که با نزول رحمت الهی، به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی خانواده بسیار بزرگی را که در قالب زنجیره تأمین گندم، آرد و نان، ایفای نقش می‌کنند، برکت داده تا کشور عزیزمان به خوداتکایی در زمینه تأمین گندم مورد نیاز نان، دست یافته و در آستانه خودکفایی در زمینه تولید گندم قرار گیرد.

روز گندم و نان را به کشاورزان گندمکار، بهره‌برداران، آسیابان و تولیدکنندگان آرد، خبازان و تهیه‌کنندگان نان و فرآورده‌های گندم و سایر تلاشگران خدوم و شریف این عرصه به ویژه همکاران عزیرم در شرکت بازرگانی دولتی ایران، تبریک و تهنیت گفته و قدردان خدمات و زحمات یکایک این عزیزان در تأمین امنیت پایدار غذایی کشور عزیزمان هستم.

سید سعید راد
۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر 54834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =