قیمت برنج ایرانی افزایشی شد/ دولت برنامه مشخصی برای میزان واردات و نرخ ارز برنج وارداتی ندارد

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: دولت هیچ برنامه مشخصی برای میزان واردات و همچنین نوع ارز تخصیصی به برنج در سال ۱۴۰۳ ندارد و همین امر باعث شده قیمت برنج در بازار روند افزایشی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، محمد مختاریانی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج در گفت و گو با رادیو اقتصاد در خصوص وضعیت برنج خاطرنشان کرد: دولت هیچ برنامه ای در خصوص میزان واردات و همچنین نرخ ارز واردات برنج ندارد و همین امر باعث شده فعالان بازار برنج در سردرگمی به سر ببرند.

وی افزود: این نابسامانی در تصمیم گیری در حالی که واردکنندگان برنج بیش از ۷ ماه است که ارز کالای وارد شده خود را دریافت نکرده اند و همین امر منجر به کاهش ثبت سفارش و واردات و همچنین پر رنگ شدن دلالان در بازار شده است.

مختاریاین با اشاره به افزایش قیمت برنج داخلی در بازار گفت: عدم تصمیم گیری به موقع توسط دولت باعث شده قیمت برنج ایرانی دم لول که سال گذشته کمتر از ۶۰ هزار تومان بود طی روزهای اخیر به حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش یابد و به زودی اثرات آن را با عرضه برنج داخلی به قیمت بالای ۱۵۰ هزار تومان در بازار مشاهده خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج در خصوص عملکرد موفق این انجمن در تنظیم بازار برنج طی سال گذشته گفت: پس از درخواست استانداران استان های شمالی برای جذب برنج زیادی که روی دست کشاورزان مانده بود، انجمن با همکاری فروشگاه های زنجیره ای با خرید برنج کشاورزان و عرضه آن به قیمت ۸۵ هزار تومان توانست ضمن تنظیم بازار برنج رضایت کشاورزان و مصرف کنندگان را جلب کند اما متاسفانه دولتمردان به وعده های خود حتی در زمینه تامین نقدینگی و پرداخت وام برای اجرای این طرح نیز عمل نکردند و بعید است امسال بخش خصوصی تمایلی برای این امر داشته باشد.

کد خبر 54849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =