غذا و تغذیه> یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره عدم پروتئین‌های موجود در آب گوشت توضیح داد.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره ویتامین‌های موجود در گوشت اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد به غلط این باور را در میان افراد به وجود آورده‌اند که آب گوشت بیشترین پروتئین را دارد.

جوزدانی افزود: مایعی که درپخت گوشت از آن خارج می‌شود به هیچ عنوان پروتئین ندارد و افراد نباید گول این گونه اخبار کذب را بخورند.

جوزدانی تصریح کرد: پروتئین در بافت گوشت موجود است و افراد باید حتماً بافت گوشت را مصرف کنند تا یک پروتئین کافی از مواد غذایی دریافت کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: ریزمغذی‌هایی مانند آهن همانند آب گوشت در تامین پروتئین یا ویتامین بدن تاثیر زیادی ندارند و افراد باید همیشه به مصرف خود مواد غذایی اقدام کنند تا بدنشان با کمبود مواجه نشود.

جوزدانی با بیان اینکه گوشت‌ها تنها ویتامین B۵ دارند، تاکید کرد: امروزه به علت فریز کردن گوشت و خارج کردن آن بعد از پخت، شاهد ویتامین‌های B۵ درون آب گوشت هستیم که افراد معمولاً قبل از پخت گوشت آب را دور می‌ریزند یا اینکه این ویتامین‌ها در اثر پختن زیاد گوشت کاهش پیدا می‌کنند.

قابل چشم پوشی بودن ویتامین‌های B۵ درون گوشت 
او گفت: ویتامین‌های B۵ درون گوشت قابل چشم پوشی هستند و نباید روی آن‌ها از نظر دریافتی حساب کرد؛ بنابراین هیچ ویتامینی درون آب گوشت برای مصرف وجود نخواهد داشت که سیستم ایمنی بدن افراد را تامین کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: متاسفانه افراد در رژیم کودکان خود عصاره گوشت را به آن‌ها می‌دهند و این موضوع را جایگزین مناسب آهن و گوشت می‌دانند که متاسفانه این یک باور کاملاً غلط و لازم است که گوشت در وعده‌های غذایی حتماً باشد تا پروتئین و ویتامین‌های کافی دریافت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 54e998bd63324377b5e42a28d2a5f4ea

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =