مواد غذایی> رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد از افزایش ۱۰ درصدی قیمت این کالا خبر داد و گفت: سازمان غذا و دارو دیروز سرانجام درخواست تولیدکنندگان را اجابت و با افزایش قیمت این محصول موافقت کرد.

هانی تحویل زاده از افزایش قیمت شیرخشک کودک خبر داد و گفت: از دیروز قیمت شیر خشک اطفال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این امر در پی درخواست اعضای انجمن از سازمان غذا و دارو بوده است، افزود: اعضای انجمن سال گذشته از سازمان غذا و دارو این درخواست را مطرح کردند که نهایتاً دیروز تصویب و بصورت جداگانه به تک تک شرکت های تولیدکننده اعلام شد.

وی اضافه کرد: این مصوبه برای هر تولیدکننده جداگانه ارسال شده است چرا که میزان افزایش قیمت برای هریک از تولیدکنندگان متفاوت و بین ۹.۵ تا ۱۰.۵ درصد است.

تحویل زاده درباره دلایل افزایش قیمت شیرخشک گفت: افزایش قیمت شیر خام بدون چربی که حدود ۳۰ درصد در محصول نهایی استفاده می شود و افزایش هزینه های انتقال پول به خارج از کشور از جمله دلایل این امر است.

وی توضیح داد: به عنوان مثال قیمت قوطی از ۱,۷۰۰ تومان به ۳,۳۰۰ تومان رسیده، دستمزد ۳۶.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و قیمت شیر خام نیز از حدود ۱,۴۰۰ تومان به ۲,۵۵۰ تومان رسیده است که همه این موارد بر روی قیمت محصول تولیدی ما نیز تاثیر گذاشته است.




منبع:مهر
کد خبر 56c1111350a345f4a06a96a952b1fdf3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =