مواد غذایی> کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از تغییر استاندارد مصرف برخی افزودنی ها مانند نمک و شکر در مواد غذایی با کمک سازمان ملی استاندارد و صنایع غذایی کشور خبر داد.

فرید نیک بخت با بیان اینکه در حال به دنبال تغییر استاندارد مصرف برخی افزودنی ها در مواد غذایی با کمک سازمان ملی استاندارد و صنایع غذایی کشور هستیم، تصریح کرد: در واقع قرار است با کمک صنایع غذایی میزان نمک، قند و شکررا در محصولات غذایی کم کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که برنامه ریزی در حوزه صنایع غذایی برای بازنگری استانداردهای میزان قند، نمک و چربی در محصولات غذایی در چه مرحله‌ای قرار دارد و این امر چقدر تاثیر‌گذار است؟ پاسخ داد: تغییر استانداردهای میزان مصرف قند، نمک و چربی در محصولات غذایی همانطور که گفته شددر دستور کار قرار دارد، به طوری که می توان گفت این موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت درباره همکاری با سایر نهادها و سازمان های ذی ربط در این حوزه نیز گفت: موضوع با همکاری وزارت بهداشت، صنایع غذایی، سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و انجمن صنایع غذایی در حال پیگیری است تا از این طریق بتوان میزان قند، نمک و چربی در محصولات غذایی را کاهش داد.

نیک بخت در خاتمه تصریح کرد: در مجموع نتیجه همه بحث‌ها این است برای حفظ سلامت افراد و جامعه باید میزان نمک، شکر و قند در تمامی فراورده‌های غذایی کاهش یابد.

منبع:میزان
کد خبر 57940612b24a461bb8d8296aec7b23cc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =