۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
تولید روغن پالم و صادرات آن از اندونزی به طور قابل ملاحظه ای بهبود داشته است. اطلاعات رسمی در مورد صادرات نشان می دهد که در ماه های ژانویه تا فوریه 2017 صادرات روغن پالم از این کشور در حدود 0.65 میلیون تن یا 17 درصد نسبت به زمان مشابه در سال قبل افزایش داشته است. البته صادرات در ماه فوریه در حدود 2.13 میلیون تن بوده در حالی که در ماه ژانویه رقم صادرات در میزان 2.47 میلیون تنی قرار داشته است هرچند که باز هم نسبت به ماه فوریه 2016 که رقم صادرات تنها 1.95 میلیون تن بود بسیار بالاتر است.
علاوه بر افزایش تولید روغن پالم در اندونزی تولید روغن هسته پالم (پالم کرنل اویل) نیز بیشتر شده است و موجب شده تا منابع صادراتی روغن هسته پالم و کنجاله هسته پالم در این کشور بالا برود. گزارش های رسمی نشان می دهد که صادرات روغن هسته پالم از اندونزی در دو ماه ابتدایی سال میلادی جاری کمتر از انتظارات قبلی و در حدود 302 هزار تن بوده و باید منتظر ماند و دید که آیا به زودی روند صعودی به خود می گیرید یا خیر. صادرات کنجاله هسته پالم اما در این مدت رشد شگفت انگیز 34 درصدی داشته تا رقم آن به 0.81 میلیون تن برسد.
صادرات روغن نارگیل و کنجاله نارگیل در ماه های ژانویه و فوریه 2017 از اندونزی هر دو کاهش داشته اند و به ترتیب نسبت به میزان صادرات در زمان مشابه در سال قبل در حدود 19 و 16 درصد کمتر شده اند. کاهش تولید و صادرات روغن نارگیل از اندونزی باعث شده تا قیمت آن در بازار جهانی همچنان بالا بماند و اختلاف قیمت خود با قیمت روغن هسته پالم را همچنان بیشتر کند.
صادرات بیودیزل از اندونزی در دو ماه ابتدایی سال میلادی جاری بالاتر از زمان مشابه در سال قبل و در حدود 46 هزار تن بوده است. البته هنوز مقاصد این صادرات مشخص نشد اما چیزی که می توان حدس زد این است که بیشترین حجم بیودیزل اندونزی به اتحادیه اروپا صادر شده است.
کد خبر 5cf4f36deed24c9f9e6777c7793cb2d9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =