کشاورزی> مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در واکنش به موضع نوبخت سخنگوی دولت در نشست  با خبرنگاران گفت: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری، تاکنون حتی یک کیلوگرم برنج نیز از کشور آمریکا وارد ایران نشده است.

محمد باقر نوبخت، در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با بیان این که همه فرآیندهای تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال آینده و لایحه برنامه ششم توسعه انجام شده است، افزود: طبق قانون می بایست ابتدا گزارشی از سال گذشته یعنی وضعیت شاخص های سال قبل اجرای برنامه توسعه تهیه شود که گزارش های مربوط به سال گذشته در سه جلد آماده شده است که تقدیم نمایندگان می شود.

اما در کنار اظهارات نوبخت پیرامون برخی برنامه های کلان اقتصادی و سیاسی روزهای اخیر یک موضوع هم به واکنش وی به ادعای ثبت سفارش واردات محموله برنج از آمریکا بود که سخنگوی دولت در این باره تصریح کرد:" این موضوع از طریق شرکت بازرگانی دولتی (جی تی سی) پیگیری خواهد شد، وقتی امکان ورود از کشورهای همسایه هست، چرا از آمریکا وارد کنیم؟ "

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: البته در این زمینه محدودیت هایی داریم و نباید اجازه دهیم به تولید داخلی رقابت کنند، ولی اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، باید برخورد شود.

بنابراین گزارش، اما پیگیری های خبرنگار ایانا به محض این نوع موضع گیری نوبخت، از سوی علی قنبری، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران چنین عکس العملی را در پی داشت. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در حالی که داخل یک جلسه بود و امکان مصاحبه تفصیلی تر در این باره را نداشت، فقط جهت رفع هرگونه ابهام، در واکنش به موضع نوبخت سخنگوی دولت در نشست با خبرنگاران، به گفتن این نکته بسنده کرد که " بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری، تاکنون یک کیلوگرم برنج نیز از کشور آمریکا وارد ایران نشده است.

وی ادامه داد: واردات برنج از آمریکا تنها در ماه های اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری انجام شده، اما پس از تاکیدات معظم له، از آن پس مجوز واردات حتی یک کیلوگرم برنج نیز از آن کشور به ایران صادر نشده است.

منبع:ایانا
کد خبر 5dde2af645b64d76afa8da6e01ffa601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =