کشاورزی> معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید شکر در دو سال اخیر رکورد 90سال گذشته را شکست گفت: هم اکنون کشورمان در تولید این محصول به 70 درصد خودکفایی رسیده است.

 عباس کشاورز روز جمعه در حاشیه بازدید از مزارع چغندرقند شیروان به خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین شکر تولید شده با 1.5میلیون تن در سال گذشته بود.

وی گفت: چغندرقند یکی از محصولات پر مصرف آب است که این محصول در دهه 70 در بیش از 75 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خراسان کشت می شد اما به خاطر برخی محدودیت ها و همچنین کمبود آب هم اکنون کشت آن به کمتر از 15 هزار هکتار کاهش یافته است.

کشاورز با اشاره به برنامه های پیش روی وزارت جهادکشاورزی برای کشت چغندر قند افزود: صرفه جویی آب در کشت چغندر قند بهاره از جمله برنامه های اصلی این وزارتخانه است و به همین منظور به کشاورزان توصیه می شود تا با نصب سامانه های آبیاری میکرو، کشت نشایی چغندرقند داشته باشند.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این صورت بیش از 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

کشاورز همچنین به کشاورزان کشت چغندرقند در پاییز توصیه کرد و گفت: در این راستا سال زراعی گذشته 650 هکتار زمین های کشاورزی خراسان رضوی به کشت پاییزه اختصاص یافت و عملکرد خوبی هم داشت.
وی از مزیت های کشت پاییزه را مصرف کمتر آب به میزان 50 درصد از کشت بهاره عنوان کرد.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه خود از مزارع شهرستان شیروان در خراسان شمالی بازدید کرد.
شهرستان شیروان در 65 کیلومتری شرق بجنورد قدیمی ترین کارخانه قند را در بین استان های خراسان دارد.

منبع:ایرنا
کد خبر 60006c0026e24a7994b853d8b086b134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =