صنایع غذایی> رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی کشور گفت:علی رغم دستور وزیر بهداشت نسبت به جمع آوری نان‌های زیر پله‌ای، معاونت غذا و دارو تا‌کنون اقدامی در این خصوص نکرده است.

محسن لزومیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نان های صنعتی تنها 10 درصد از بازار نان را غصب کرده‌اند، اظهار کرد: از این میزان چهار درصد توسط نان های زیر پله ای تامین می شود که متاسفانه نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد و علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اتحادیه هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی ادامه داد:طبق قانون وزارت بهداشت، تمامی محصولات مواد غذایی بسته‌بندی شده باید دارای شناسنامه باشند، اما وزارت بهداشت درمورد نان توجه چندانی ندارد که همین امر نیز سبب شده که حدود 40 درصد نان‌های موجود در سوپر مارکت ها بدون نام و نشان به فروش برسند که جزو همان نان های زیر پله ای به حساب می آیند.

لزومیان با اشاره به بی‌توجهی‌های صورت گرفته نسبت به تولید نان صنعتی اظهار کرد: قرار بر این بود که طبق برنامه پنجم توسعه 40 درصد نان های تولیدی کشور را نان های صنعتی فرا بگیرد، اما متاسفانه این امر تحقق نیافت و در کنار تمام پروانه‌هایی که برای نان صنعتی صادر شده، مجوزهای نانوایی‌های سنتی(صنفی) به متقاضیان داده شد که همین امر باعث اقزایش حضور نان سنتی (صنفی) در بازار شد.

وی این امر را برای نان صنعتی برابر با نوعی شکست عنوان کرد و گفت:نان صنفی به نان هایی گفته می شود که در همان محل تولید و عرضه می شود و تفاوت آن با نان های صنعتی در شناسنامه دار بودن، کیفیت نان و عرضه آن در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها است.

سازمان تامین اجتماعی زیر بار پرداخت حق بیمه کارگران نان صنعتی نرفته است

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی کشور با بیان اینکه دولت علاوه بر این اتفاق تمایزهای دیگری نیز میان نان صنعتی و سنتی نیز قایل شده اظهار کرد:قرار بر این بود که خدمات همچون بیمه و اخذ مالیات نان های صنعتی نیز مانند نان های سنتی لحاظ شود که این امر نیز تحقق نیافت و سازمان تامین اجتماعی زیر بار پرداخت حق بیمه کارگران نان صنعتی مشابه نان های سنتی نرفته است.

لزومیان با بیان اینکه تاکنون اقدامات زیادی برای حل این مشکل انجام شده است، گفت: هیچ کدام از پیگیری ها به نتیجه نرسیده و همچنان صنعت نان بی نصیب از حمایت ها مانده است و در پیچ و خم کاغذ بازی های اداری به دنبال بدست آوردن حق خود می‌گردد.

عمر نان صنعتی بیش از 10 روز نیست

وی در خصوص زمان نگهداری نان صنعتی اظهار کرد:نان صنعتی در شرایط محیطی مناسب تنها 10 روز عمر می کند و اگر شرایط نگهداری آن مناسب نباشد عمر آن نیز کاهش میابد. به همین دلیل باید مصرف کنندگان نسبت به محیط نگهداری نان دقت داشته باشند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی کشور با بیان اینکه نان های صنعتی جایگاه مناسبی در فروشگاه ها ندارند، گفت:در اکثر سوپر مارکت ها نان را بیرون از فروشگاه و مقابل تابش مستقیم خورشید قرار می دهند که این امر نیز در میزان عمر نان نقش بسیاری دارد.
کد خبر 640292a5121343819d3f1f0eaa372905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =