۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
مواد غذایی> پانزدهم مهر ماه، روز ملی روستا و عشایر بود. قشر محترم و دوست داشتنی که در نقاط مختلف کشورمان زندگی می‌کنند و خصلت‌های آن‌ها در زمینه‌های مختلف زبانزد و گاهی اوقات مورد غبطه ما شهرنشین‌هاست.

علاوه بر این‌ها این اقشار دوست داشتنی از موهبت‌هایی بهره‌مند هستند که با این شکل زندگی که ما در شهر داریم بعید است که بتوانیم بخش‌هایی از این مواهب طبیعی را وارد زندگی خود کنیم.

علاوه بر محصولات لبنی و خوراکی و غذاهای ارگانیک و میوه ها، نان مصرفی از جمله مواهب سلامتی این عشایر و روستاییان است که البته این یکی قابلیت توسعه دارد و می‌توان با کمی دگرگونی در روند تهیه نان از سوی شرکت‌های تولید کننده نان صنعتی، این محصول ارگانیک روستایی و عشایری را به سفرهای شهری‌ها راه داد.
این همان کاری است که شرکت «نان آوران» یکی از بزرگ‌ترین برند‌های تولید نان سنتی، به عنوان یک پروژه تولیدی آغاز کرده است.

دو محصول جدید این شرکت به نام «نان روستا» و «نان عشایر» که این روزها از فروشگاه‌های زنجیره ای نان آوران و سایر فروشگاه‌های معتبر قابل خریداری است، قدمی است در راستای آوردن نان روستاییان به سفره ما شهری‌ها.

به نظر می‌رسد شروع واحدی برای تولید نان‌های سنتی در شرکت نان آوران با افتتاح واحدی به نام «دکتر سبوس» مورد توجه قرار گرفت که درحال‌حاضر اسم این برند روی بسته‌های نان عشایر و نان روستایی نان آوران هم درج شده است. 

این واحد فعالیت خود را بیش از همه روی خمیر ترش لاکتیکی و سبوس تخمیری و استفاده حداکثری تر این مواد متمرکز کرده است. به گفته علیرضا مروت پور، مدیر عامل نان آوران در این زمینه برند نان آوران یکی از مشتریان همیشگی «پارسیان آنزیم ایرانیان است» چرا شرکت پارسیان آنزیم ایرانیان تولیدکننده خمیر ترش لاکتیکی و سبوس تخمیری برنج و گندم است.
گفتنی است که در واحدهای پخت نان سنتی از میزان کمی موادشیمیایی استفاده می‌شود و اینک «ساب‌برند» «دکتر سبوس» با وارد شدن به حوزه پخت نان‌های محلی، فاز دیگری از فعالیت‌های نان آوران را رقم زده است. 

منبع:تیتر20

کد خبر 64a95168e12242e2b0214c4502047e2d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =