دبیر سندیکای تولیدکنندگان خمیرمایه ایران با اشاره به اینکه اگر تعدادی از واحدها مشکلاتی دارند نباید آن‌را به کل صنعت غذا عمومیت داد، گفت: امید ما این است که صنعت غذا با توجه به نیاز کشور و پایه و اساس امنیت غذایی مورد حمایت مسولان قرار بگیرد. مردم باید به تولیدکنندگان اعتماد کنند و بدانند که آنها به خاطر مردم ملزم به رعایت امنیت غذایی هستند و نباید با مشکلات برخی واحدها جو ناامنی در جامعه پدید آید.

مجید پارسایی با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی غذا (23 مهر) اظهار کرد: کسانی که در صنعت غذا دست دارند افرادی هستند که دوستدار جامعه و سلامت انسان‌ها هستند و یکی از خدمتگذاران جامعه هستند و با توجه به اهمیت مواد غذایی در جامعه که روز به روز ارزش بیشتری پیدا می‌کند و کمبود آب و منابع، حفاظت و حراست منابع غذایی بسیار مهم است و باید از فناوریهای جدید برای تامین مواد غذایی سالم برای مردم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید وزارت بهداشت نظارت کافی بر واحدهای تولیدی داشته باشد، گفت: متاسفانه بنا بر آمار سازمان استاندارد، در منطقه 3 تهران 70 درصد نان‌های تولیدی حاوی جوش شیرین هستند که بسیار برای سلامت مردم خطرناک است. این درحالی است که در هیچ کشوری نان با جوش شیرین تهیه نمی‌شود و این امر باعث سرطان روده، ریزش مو، کوتاهی قد، کم خونی و ... می‌شود. علاوه بر این برای توان ملی کشور مضر است، چون نان قوت اصلی افراد کارگر است و اگر کارگران در سلامت نباشند توان ملی کشور کاهش می‌یابد و باید رسانه‌ها مردم را در مورد تغذیه سالم آگاه کنند و مسولان نیز نظارت کافی داشته باشند.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان خمیرمایه ایران ادامه داد: صنعت خمیرمایه دارای تکنولوژی بالایی است. در دنیا 80 کارخانه خمیرمایه وجود دارد که از بین آنها 6 کارخانه در ایران است و این نشان‌دهنده مصرف بالای نان در ایران است که باید تولید سالم نان را به همراه داشته باشد.

پارسایی گفت: دولت باید حمایتهایی از کشاورزان و تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه خمیرمایه که ملاس نیشکر و چغندر است داشته باشد و ما نیازمند تعادل در قیمت مواد اولیه هستیم تا بازار دست دلالان نیفتد.

منبع:کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران
کد خبر 65f64dd074eb46ed8df611c5d285d7e1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =