رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی غذا گفت: در روز جهانی غذا باید نقطه‌نظر افرادی که به سلامت  غذای کشور می‌اندیشند به گوش مسئولان برسد. باید به این رویکرد برسیم که در حوزه واردات مواد غذایی کیفیت مهمتر از کمیت بوده تا از این طریق بتوانیم از سلامت افراد جامعه در برابر مواد غذایی وارداتی حفاظت کنیم.

علیرضا مناقبی درباره تامین امنیت غذایی مردم گفت: برای تامین امنیت غذایی مردم باید فرهنگ‌سازی شود. باید اطلاع‌رسانی درست به مردم از بعد علمی و عقلانی شود نه به زور و اجبار، زیرا مردم برای سلامتیشان ارزش قایل هستند. ممکن است در اثر عدم اطلاع، مردم خیلی محصولات از محصولات غذایی را مصرف کنند اما برای اینکه سبد کالای مردم سلامت باشد باید آگاهی آنها افزایش یابد و این کار تنها از طریق اطلاع‌رسانی ممکن خواهد بود.

وی درباره راهکارهای ارتقای سلامت و ایمنی در حوزه مواد غذایی وارداتی به کشور گفت: باید به افراد شناسنامه‌دار اجازه فعالیت در این حوزه داده شود که هم کیفیت را رعایت کنند و هم بتوانند مواد غذایی را با پایین‌ترین قیمت ممکن وارد کشور کنند، زیرا در حال حاضر بازار پر از اجناس چینی نامرغوب است و بعضا واردکنندگان به دلیل اینکه در فضای رقابتی ناسالم قیمتی قرار می‌گیرند مجبور می‌شوند به واردات اجناس با کیفیت‌ کمتر و قیمت پایین‌تر رو بیاورند.

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی تاکید کرد: در روز جهانی غذا مسئولان کشور باید صحبت و مشکلات کسانی که دستی در صنعت غذا دارند را بشوند و برای حل آنها به صورت جدی چاره‌اندیشی کنند.

منبع:کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران
کد خبر 2a2e2855afcd4b5f8dcb28e26c14dfb4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =