براساس مصوبه امروز شورای عالی اقتصاد که به ریاست جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، عوارض صادرات دام سبک از کشور رسما لغو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، به دنبال تلاش و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی و بر اساس مصوبه امروز شورای عالی اقتصاد، با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی موافقت شد تا عوارض صادرات دام سبک از کشور که با وضع غیر منتظره و ناگهانی آن توسط سازمان توسعه تجارت - از ابتدای هفته گذشته تا امروز - دام های زنده صادراتی در مرزها سرگردان شده بودند و مشکلات زیادی برای پرورش دهندگان و صادرکنندگان گوسفند ایجاد شده بود، لغو شود.

بنابراین گزارش، عبدالمهدی بخشنده، معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی دقایقی پیش رسما خبر داد که براساس دستور رییس کل گمرک کشور، این مصوبه از امروز هفتم مهرماه قابلیت اجرا دارد و همچنین مصوبه یاد شده مشمول صادرات دام سبک از اول شهریورماه سال جاری به این سو نیز می شود.

به گزارش ایانا، پیش از این در اقدامی غافلگیرانه و در حالی که روند طبیعی و بسیار مثبتی از صادرات دام زنده سبک به کشورهای خلیج فارس جریان داشت، برای صادرات دام سبک از کشور، تعرفه 60 درصدی در نظر گرفته شده بود که این امر موجب عدم توجیه صادرات و سرگردانی دام های زنده پشت مرزها شده بود.

لازم به ذکر است طی چند روز اخیر خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به دنبال تماس های صادرکنندگان دام های سبک به طور جدی و در حیطه اطلاع رسانی پیگیر حل معضل پیش روی صادرکنندگان شده بود.

بر اساس این گزارش موافقت دولت با حذف تعرفه پیش تر هم به صورت غیر رسمی از سوی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده بود، اما به دلیل عدم ابلاغ رسمی و نبود مصوبه شورای اقتصاد از سوی مسوولان گمرک اجرا نشده بود و آن ها از صادر کنندگان ضمانت نامه مطالبه می کردند که این امر موجب رنجش آن ها شده بود.
کد خبر 67d176454ae2443eb90ef6832e812679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =