مواد غذایی> معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو ضمن رد قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس به ایران از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: ارائه آمار غلط مردم را نسبت به آمار صحیح هم بی‌اعتماد می‌کند.

دکتر رسول دیناروند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود آدامس‌هایی غیربهداشتی به ارزش یک میلیارد دلار از دبی وارد کشور شده است؛ با تشکیک در صحت آن اظهار داشت: البته موضوع مربوط به آدامس‌های قاچاق است و نه آدامس‌های غیر بهداشتی که در این صورت نیز مطلب مذکور مورد تایید نیست.

وی با ابراز تاسف از بیان آمار و ارقام‌های بی‌پشتوانه‌ای که این روزها بصورت فزاینده‌ای از افراد مختلف نقل می‌شود، افزود: منشا و علت انتشار چنین اعداد و ارقامی بر ما پوشیده است اما مسلم این است که در صحت اینگونه مطالب جای تردید فراوران وجود دارد.

وی با تایید افزایش روز افزون قاچاق و اینکه سالانه شاهد ورود حدود 20 میلیارد دلاری محصول قاچاق به کشور هستیم، اضافه کرد: این عدد تمام گروه‌های محصولات از جمله مواد خوراکی، آرایشی، بهداشتی، موبایل، دیش ماهواره و ... را در بر می‌گیرد و صرفا مربوط به کالاهای سلامت نیست.

دیناروند خاطر نشان کرد: ارائه چنین اعدادی برای محصولی مثل آدامس غیرمعقول و غیر مستند است؛ هر عقل سلیمی می‌تواند ابتدا از خود سوال کند که آیا اصولا در تمام کشور ایران تعداد آدامس‌هایی با ارزش یک میلیارد دلار وجود دارد که بخواهد یک میلیارد دلارش قاچاق باشد. واقعیت این است که کشور ما در مجموع یک درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود و این در حالی است که بازار ما در تمام گروه محصولات غذایی کمتر از نیم درصد فراورده‌های غذایی جهان است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی ادامه داد: این مطلب در خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کمتر از نیم درصد است؛ بدیهی آنکه حتی در گروه محصولات فوق نیز کسی نمی تواند ادعا کند که مردم ایران بیشترین مصرف را داشته‌اند.

وی در پایان با انتقاد از کسانی که آمارهای بی‌اساس ارائه می‌کنند، تصریح کرد: آمارهای غیر واقعی و مجهول، مخاطب را به آمارهای صحیح نیز بی‌اعتماد می‌کند.

منبع:ایسنا
کد خبر 6c705a07a59941ac97d237faf2049c4c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =