صنایع غذایی> فود پرس - معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در دید و بازدید نوروزی با نمایندگان تشکلهای صنایع غذایی کشور اظهارات مهمی را در ارتباط با سلامتی و ایمنی محصولات غذایی تولید داخل مطرح کرد.

به گزارش فود پرس در این دید و بازدید نوروزی که تنی چند از نمایندگان تشکلهای صنایع غذایی کشور هستند، محسن صالحی نیا با اشاره به اینکه هیچ محصولی در صنعت غذایی کشور وجود ندارد که آسیب رسان به سلامت مردم و جامعه باشد، افزود: مردم خودشان مخیر هستند که چه نوع ماده غذایی را براساس کالری که به آن احتیاج دارند مصرف کنند و اینکه با بکار بردن عنوان آسیب رسان بخواهیم بین محصولات غذایی تفکیک قائل شویم روش غلطی است.

وی با بیان اینکه اگر ماده غذایی آسیب رسان به سلامت مردم است اصلا نباید به آن اجازه تولید داده شود، اضافه کرد: هر محصول غذایی که دارای پروانه بهداشتی است از نظر ما سالم بوده و مشکلی ندارد.

صالحی نیا با تاکید بر حمایت کامل وزارت صنعت از صنایع غذایی کشور اظهار کرد: اجازه نمی دهیم با اجرای احتمالی برخی قوانین صنایع کشور به ویژه صنعت غذا که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارد تضعیف شود. در این زمینه می توانم به برخی برداشت ها و تفاسیر نادرست از ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کنم که براساس برخی تفاسیر انجام شده برخی محصولات غذایی آسیب رسان به سلامت معرفی شده اند و قرار است از آنها مالیات بیشتری اخذ شود. ما مخالف این رویکرد و نگاه بوده و تا حصول نتیجه این مخالفت را دنبال خواهیم کرد.

معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین خبر داد: امسال تلاش داریم سهم بیشتری از تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن کشور اختصاص یابد. سال قبل سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی به 31 درصد رسید و امسال قرار است این سهم بین 38 تا 40 درصد باشد.

به گفته وی امسال همچنین اعطای یارانه سود تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز از دیگر برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از تولید و صنعت خواهد بود.



کد خبر 6cb26179a1ba40e6855196b5cda25592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =