صنایع غذایی> دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو با بیان این‌که استاندارد تدوین شده جدید آبلیمو دارای مشکل است، گفت: هیچ کدام از برندهای معتبر خط تولیدشان متوقف نشده و آبلیمو این روزها مورد سوءاستفاده برخی ارگان‌ها قرار گرفته است.

رویا جعفری شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که هجمه‌های اخیر نسبت به آبلیمو عادی نیست، اظهار کرد: این روزها برخی افراد که حتی متولی نظارت بر آبلیمو نیستند، راجع به آبلیمو اظهار‌نظر می‌کنند، اما سوال‌مان این است که آبلیموها را با کدام آزمایشگاه‌های همکار بررسی کرده‌اند و اصلا از کدام یک از کارخانجات نمونه‌گیری کرده‌اند؟

وی با اشاره به صحبت برخی مسئولان درباره آبلیمو گفت: برخی می‌گویند که دیده‌اند 500 تن آب با اسید‌سولفوریک با هم قاطی شده و با اضافه کردن برخی مواد دیگر تبدیل به آبلیمو کرده‌اند، اما زمانی که با آبروی قشری که سالیان سال است زحمت کشیده‌اند بازی می‌کنند باید از خودشان بپرسند که آیا تاکنون خط تولید آبلیمو را دیده‌اند؟

پایه لیموترش بر اسیدسیتریک است، نه اسید سولفوریک

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو با بیان این‌که پایه لیموترش بر اسید‌سیتریک است، گفت: اگر یک قطره اسید‌سولفوریک روی کفشی بریزند آن را می‌سوزاند، پس چگونه ما از اسیدسولفوریک آبلیمو درست کرده‌ایم و مردم هنوز زنده‌اند؟!

جعفری شاهی با اشاره به نظارت کارشناسانی از انجمن صنفی و اداره نظارت سازمان غذا و دارو بر تولید آبلیمو از سال گذشته تصریح کرد: این تیم نظارت، به تمام شهرستان‌ها رفته و از واحد‌های تولیدی نمونه‌گیری کرده‌اند. از سوی دیگر از یک واحد تولیدی سه بار نمونه گرفته و آزمایش می شود که پول تمام این آزمایشات و موازی‌کاری‌ها هم از واحد تولیدی گرفته می‌شود.

وی افزود: تولید‌کنندگان آبلیمو طوری تحت نظرند که نمی‌توانند تکان بخورند؛ بنابراین من قسم می‌خورم کسانی که برخی مطالب را درباره تولید آبلیمو بیان می‌کنند حتی یک بار خط تولید آبلیمو را ندیده‌اند.

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو ادامه داد: وقتی این مسائل راجع به تولید‌کننده گفته می‌شود در اصل به او اتهام دزدی زده‌اند، این در حالی است که یک آزمایش مستند را به ما نشان نداده‌اند. اگر واقعا کسی از اسیدسولفوریک در تولید آبلیمو استفاده کرده به من اعلام کند و اگر ثابت شود، استعفا می دهم و به مردم می‌گویم که آبلیمو نخورند.

می خواهند قیمت لیموترش را بالا ببرند، تولیدکننده را دزد می کنند

جعفری شاهی همچنین درباره‌ اظهارنظر نایب رییس اتحادیه باغداران درباره‌ تقلبی بودن آبلیموها، گفت: این افراد با کدام آزمایشگاه آبلیموهای تولیدی را تست کرده‌اند که به خودشان اجازه می‌دهند اینگونه اظهارنظر کنند؟ اگر می‌خواهند قیمت لیموترش را بالا ببرند، چرا تولید‌کننده را دزد خطاب می‌کنند؟ می خواهند که پایه قیمت لیمو ترش روی 5000 تومان باشد و با قیمت 30 هزار تومان به دست مردم برسد، اما برای این کار نیازی نیست که تولید‌کننده را دزد خطاب کنند.

فقط20 برند معتبر تولیدکننده آبلیمو داریم، بقیه جمع شوند

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو همچنین با اشاره به فعالیت 20 برند معتبر تولید‌کننده آبلیمو در کشور زیرنظر انجمن صنعت آبلیمو گفت: تنها 20 برند معتبر تولید‌کننده در کشور داریم و بقیه تولید‌کنندگان یا زیرپله‌ای هستند یا باید جمع شوند.

جعفری شاهی درباره‌ توقف خط تولید سه برند آبلیمو اظهار کرد: چنین مواردی مربوط به برندهای زیرنظر انجمن نبوده و تولید هیچ برند معتبری متوقف نشده است.

وی با اشاره به مشکلات برخی از برندهای معتبر تولید آبلیمو تصریح کرد: ممکن است در برخی موارد یک یا دو فاکتور بالا و پایین باشد اما این نشان‌دهنده تقلب در تولید آبلیمو نیست. برای مثال در مورد شرکت "ناجی" مشکل تنها مربوط به اوزان بوده است، یعنی وقتی محصول بالای سه لیتر باشد اجازه توزیع در فروشگاه‌ها را ندارد و باید به آشپزخانه‌ها و ارگان‌ها داده شود.

هیچ یک از برندهای غیراستاندارد عضو انجمن نبوده اند

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو با بیان این‌که از همه واحد‌های تولیدی معتبر نمونه‌گیری شده است، اظهار کرد: هیچ کدام از برندهایی که این روزها اعلام شده است عضو انجمن نیستند به جز برند "ناجی" که این برند هم مغایرت فرمولی از نظر کیفیت و سلامت با استاندارد نداشته است.

جعفری شاهی با اشاره به تولید آبلیمو توسط برخی برندهای معتبر و توزیع آن برای برندهای دیگر گفت: برخی شرکت‌های تولید‌کننده آبلیمو در این مدت از ظرفیت خالی واحد‌های تولیدی معتبر تولید‌کننده آبلیمو استفاده کردند تا این واحد‌ها برایشان آبلیمو تولید کنند که از همه این واحد‌های تولیدی نمونه‌گیری شده است که جواب آزمایش برخی از آنها هنوز آماده نشده و بقیه هیچ مشکلی نداشتند.

وی با بیان این‌که پایه استاندارد تدوین شده جدید آبلیمو مشکل دارد، تصریح کرد: این استاندارد، استاندارد درستی نیست و انجمن از روز اول هم با آن مشکل داشت که به همین دلیل استاندارد آبلیمو در دست تدوین دوباره است.

فقط مانده اورانیوم غنی شده در آبلیمو پیدا کنند!

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو با بیان این‌که آبلیمو این روزها مورد سوءاستفاده برخی ارگان‌ها قرار گرفته است، ادامه داد: فقط مانده اورانیوم غنی شده در آبلیمو پیدا کنند.

وی افزود: بازار آبلیمو با اعلام این خبرها به‌طور کلی افت کرده و مسئولان باید در این باره جوابگو باشند.

جعفری شاهی با بیان این‌که جلسه‌ای با مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم، گفت: تمامی کسانی را که متخصص نیستند و در عین حال در این باره نشر اکاذیب با روح و روان مردم بازی می‌کنند و به همین دلیل دولت را زیرسوال می‌برند، پیگرد قانونی می‌کنیم و مسلما پس از آن توضیحاتی را درباره آبلیمو به مردم خواهیم داد.
کد خبر 6e903a4261614f16b8709d5c3218489e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =