معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در یکی از جلسات ستاد هدفمندی یارانه‌ها مبلغ 50 میلیارد تومان برای حمایت از صادرات اختصاص یافته است، گفت: این مبلغ برای کمک به برنامه‌های صادراتی و حمایت از تولید داخل اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ظهر امروز حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم دیدار با پاتریشیا آدام رئیس کمیسیون مجلس ملی فرانسه که به منظور توسعه همکاری‌های بخش کشاورزی ایران و فرانسه برگزار شد، در مورد یارانه شیر گفت: قرار بود یارانه دامداران در ازای ارائه شیر خام به کارخانجات پرداخت شود و در 4 ماهه آخر سال 92 برای هر کیلوگرم شیر 190 تومان یارانه مصوب شد.

وی افزود: مبلغ این یارانه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت و بخشی از آن  در اسفند و بخشی دیگر در 3 ماهه اول سال جاری برای پرداخت به دامداران به حساب کارخانه‌ها واریز شد به طوری که کل مبلغ 300 میلیارد تومانی یارانه شیر 4 ماهه پایانی سال 92 در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

وی افزود: پول یارانه شیر در حال حاضر در اختیار کارخانجات است و به طور کامل توسط وزارت صنعت و معدن به کارخانه‌ها پرداخت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همچنین برای 3 ماهه اول سال جاری هم با پیگیری‌های انجام شده یارانه‌ای تصویب شد ولی هنوز این یارانه عملیاتی نشده است و طی جلسه‌ای که با معاونت راهبردی رئیس‌جمهور داشته‌ایم خواسته‌ایم که زودتر نقدینگی یارانه مصوب، تأمین و به دامداران پرداخت شود.

رکنی در مورد صادرات گوشت مرغ اظهار داشت: هم اکنون سالانه بیش از 2 میلیون تن گوشت مرغ در داخل کشور تولید می‌شود و نیاز داخلی را کاملا پوشش می‌دهد.

وی افزود: در هر ماه حدود 180 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود و هر ماه 10 هزار تن تولید مازاد گوشت مرغ داریم بنابراین باید این مازاد یا به عنوان ذخیره استراتژیک خریداری شود و در ماه‌های پرمصرف برای تنظیم بازار و حمایت از تولیدکنندگان عرضه شود و یا صادر شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت با نگاه تقویت صادرات قدم‌های خوبی را برداشته است، اظهار داشت: در یکی از جلسات ستاد هدفمندی یارانه‌ها اعتباری برای کمک به صادرات در نظر گرفته شده که این مبلغ حدود 50 میلیارد تومان است اما دستور‌العمل اجرایی آن هنوز منتشر نشده است.

رکنی اظهار داشت: اختصاص مبلغ 50 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای کمک به برنامه‌های صادراتی و کمک به تولیدات داخلی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار تن گوشت قرمز و حدود 14 هزار تن فرآورده‌های مرغ به کشورهای دیگر صادر شده است.
کد خبر fdd190a77fb446c6a47e6f1e256b3bd9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =