نخستین کارگروه علمی مشترک در زمینه طرح پایش باقیمانده سموم و آلاینده های شیمیایی با هدف نظارت های بیشتر بر محصولات غذایی در سازمان غذا و دارو برگزار شد.

در این کارگروه نمایندگانی از سازمان میادین میوه و تره بار نیز حضور داشتند که موضوعات مختلفی از جمله نمونه برداری از محصولات کشاورزی، نحوه استفاده از سموم و کنترل و استفاده بهینه از سموم در محصولات کشاورزی مطرح شد.

دکتر سهیل اسکندری معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: نمونه برداری از محصولات کشاورزی از طریق دانشگاه های قطب انجام می شود که توسط سازمان غذا و دارو به آنها ابلاغ شده و نتایج نمونه برداری ها نیز به این سازمان اعلام می شود.

وی گفت: این کارگروه با هدف نظارت های بیشتر بر محصولات غذایی و کنترل و نظارت بر استفاده درست از سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی برای کیفیت و سلامت در محصولات کشاورزی تشکیل شده است.

مهندس اصغر حضرتی کارشناس ارزیابی گواهی سیستم های ایمنی و Gmp اداره غذایی و آشامیدنی نیز در این جلسه گفت:لیستی از سموم تهیه شده است که به سازمان های مرتبط اعلام شده است که فقط از این نوع سموم باید برای محصولات کشاورزی استفاده شود.

سازمان غذا و دارو برای همه کیفیت و سلامت همه محصولات غذایی برنامه ریزی و کارگروه هایی را تشکیل داده تا مردم هیچ نگرانی را در مصرف مواد غذایی نداشته باشند.

منبع:مهر
کد خبر 718840ce81a34a8c8840d49e15142e89

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =