مواد غذایی> معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: واردات بیش از 149 هزار تنی برنج علی‌رغم ممنوعیت آن طی دو ماهه ابتدایی امسال از محل ثبت سفارش‌های صورت گرفته گذشته بوده است، چرا که براساس قانون، هر وارد‌کننده‌ای تا 18 ماه پس از ثبت سفارش می‌تواند کالای مورد نظر خود را به کشور وارد کند.

عباس کشاورز اظهار کرد: در حال ارزیابی موجودی برنج در انبارهای کشور از محل تولید داخلی و واردات هستیم.

وی همچنین از تولید حدود یک میلیون و 800 هزار تنی برنج در سال جاری خبر داد و گفت: نتایج ارزیابی از موجودی برنج در انبارهای کشور و میزان نیاز به واردات این محصول، در آینده نزدیک مشخص می‌شود.

کشاورز اظهار کرد: تقریبا همه شالیزارهای دو استان شمالی کشور تحت کشت برنج قرار گرفته و با احتساب دیگر شالیزارهای موجود در کشور پیش‌بینی می شود حدود یک میلیون و 800 هزار تن برنج در سال جاری تولید شود.

وی افزود: کشت برنج در برخی استان‌ها مانند گلستان، فارس، خوزستان و غیره که مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی نبود، کاهش یافته است اما به هدفی که در وزارتخانه دنبال آن بودیم نرسیدیم، چرا که دستگاه‌های متولی موازی با وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم را انجام ندادند.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: انتظار می‌رفت با همکاری همه دستگاه‌های متولی برنج در استان‌هایی مانند فارس که با محدودیت شدید منابع آبی مواجه است کاشت نشود.


منبع:ایسنا
کد خبر 74346c8a9dae4e53ae742c24929c50a8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =