نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با توجه به کاهش قیمت گوجه فرنگی و سیب‌زمینی در کشور پیشنهاد کرد که دولت تمهیداتی بیاندیشد که این دو محصول به روسیه صادر شود تا کشاورزان دغدغه‌ای نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدسعید حیدری‌طیب در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مورد عدم صادرات دو محصول گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی به کشور عراق، گفت: با توجه به اینکه امروز محصولات گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی در کشور وجود دارد و از سویی مرز عراق هم بسته شده است این محصول دست کشاورزان باقی مانده و سبب کاهش قیمت آن شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی 480 تومان بوده که امسال به 320 تومان رسیده است و با توجه به بحران ایجاد شده بازار داخلی کشش این حجم را ندارد بنابراین باید از کشاورزان حمایت کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر که تحریم‌های اتحادیه اروپا و روسیه موجب نیاز کشور روسیه به این محصولات شده است پیشنهاد می‌شود دولت تمهیداتی بیندیشد که گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی به روسیه صادر شده و کشاورزان هم دغدغه‌ای نداشته باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش، گفت: وضعیت مربیان پیش دبستانی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مطرح است و باید در این زمینه هر چه سریعتر اقدامات لازم انجام شود.
کد خبر 74be2f75908146b7a7b12120932a4f6f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =