صنایع غذایی> معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام مجدد نرخ های رسمی شکر در سطوح خرده فروشی و عمده فروشی گفت: هیچگونه تغییری در نرخ مصوب شکر ایجاد نشده و عمده فروشان و خرده فروشان اجازه هیچگونه افزایش قیمتی ندارند؛ ضمن اینکه تمام انبارها تحت کلید دولت قرار دارد.

داوود موسوی، معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید مجدد بر اینکه شکر دارای نرخ مصوب است و هیچ فروشنده ای حق افزایش قیمت را ندارد، گفت: با توجه به اینکه شکر از جمله کالاهای اساسی است که برای واردات آن، ارز دولتی تخصیص داده شده است که بر این اساس، نرخ شکر درب کارخانه ٤٠٥٠ تومان بوده و با توجه به اینکه در بسته بندی های متنوع عرضه می شود، نرخ آن به تناسب نوع و وزن کالا، تغییر می کند.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: قیمت مصوب شکر، درب کارخانه ۴,۰۵۰ تومان تعیین شده که در عین حال، نرخ شکر ۹۰۰ گرمی ۵۴۰۰ تومان، شکر فله یک کیلوگرمی در مبادی توزیع ۴,۷۰۰ تومان و شکر سفید بسته‌بندی یک کیلویی ۵,۹۰۰ تومان تعیین شده است.

وی افزود: بر این اساس هیچ تغییری در نرخ های شکر انجام نشده و هیچ کس در مبادی توزیع، حق تخلف از نرخ های اعلام شده را ندارد؛ اما بر این اساس علاوه بر اینکه انبارهای شکر به صورت گسترده مورد بازرسی قرار می گیرند، در سطح عرضه نیز نظارتها انجام خواهدشد.

به گفته موسوی، ذخایر شکر در وضعیت بی‌نظیری قرار دارد و عرضه در شبکه‌های مطمئن همچون میادین میوه و تره بار و فروشگاههای زنجیره‌ای بدون هیچگونه محدودیتی انجام می شود.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: اگرچه نظارت بر بازار شکر به منظور جلوگیری از هر گونه تخلفات گرانفروشی در دستور کار بازرسان در سراسر کشور انجام می شود، مردم هم می توانند از طریق سامانه های نظارتی از جمله سایت 124.ir و اپلیکیشن اعلام قیمت ١٠٠ قلم کالای اساسی گرانفروشی ها را گزارش دهند؛ به هر حال شکر یکی از کالاهای اساسی کشور است که دارای نرخ مصوب از سوی دولت بوده و هیچ فردی اجازه فروش خارج از شبکه را ندارد.

وی افزود: ذخایر شکر به اندازه‌ای است که کل نیاز کشور را در ماههای آتی پوشش می‌دهد؛ ضمن اینکه رعایت نرخ‌های مصوب این کالا از سوی همه خرده فروشان و عمده‌فروشان الزامی است؛ ضمن اینکه توزیع گسترده شکر در میادین میوه و تره بار و فروشگاههای زنجیره‌ای صورت می گیرد.

منبع:شاتا
کد خبر 77724109d1324bfb8481db3ab5d1f7a0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =