مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: باید برنامه ریزی شود و بودجه ای هم در نظر گرفته شود تا نان هم در سبد غذایی مدارس همراه با شیر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان غذا و دارو(ایفدونا)، دکتر هدایت حسینی اظهار داشت: صبحانه یکی از وعده های غذایی است که در شهرهای بزرگ و پرترافیک و با زندگی شهرنشینی اکثراً فراموش می شود درحالیکه صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است که حتما باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود.

وی گفت: صبحانه باید شامل موادی باشد که نیازهای روز ما را تامین نماید؛ چون در وعده صبحانه باید تمام نیاز روز ما تامین شود  انواع کربوهیدراتها، پروتئین ها،ویتامین ها،قندها و کلیه ترکیبات مورد نیاز بدن باید در صبحانه باشد، در پیشینه سنتی ما هم بر صبحانه تاکید شده است. مثلا نون و پنیر و گردو و ترکیبات شبیه آن موادی هستند که می تواند انتخاب مناسب و تامین کننده خوبی برای نیاز روز ما باشند؛ دیگر اینکه یک تغذیه سالم صبحگاهی به صورت جدی برسلامت تاثیرگذار است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه موضوع مهمی که پیگیر آن بوده ایم و از مجلس نیز درخواست داریم بودجه ای برای توزیع نان در مدارس درنظر بگیرند؛ همانطور که در مورد شیر این کار انجام شده است خاطر نشان کرد:شیر یکی از کامل ترین غذاهایی است که خدا خلق کرده است حتی در ابتدای ولادت یک نوزاد هم تا 2سال شیر است که مواد مغذی بدنش را تامین می کند. به همین خاطر شیر بعنوان کامل ترین غذا در دستور کار مدارس قرار گرفته تا حداقل بچه ها یکبار در روز از این غذای کامل استفاده نمایند.

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: باید برنامه ریزی شود و بودجه ای هم در نظر گرفته شود تا نان هم در سبد غذایی مدارس همراه با شیر قرار گیرد

حسینی در پایان مورد مزایای نان سالم اظهار داشت: نان سالم نانی است که از گندم سالم بدست آمده در شرایط بهداشتی تبدیل به آرد شده باشد و در شرایطی کاملا بهداشتی و فنی تخمیر شده و طبخ شده باشد و تحویل مردم شود.

منبع:مهر
کد خبر d94aff9da4cd422cbc5dc47b710f2da3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =