کشاورزی> قائم مقام خانه کشاورز گفت: بی تجربگی وزارت جهاد کشاورزی و عدم نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عامل بر هم خوردن بازار میوه در شب عید و ایام نوروز امسال بود.

عنایت الله بیابانی  اظهار کرد: قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از طرف برخی افراد و مسوولان سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت همواره مورد هجمه و انتقاد قرار گرفته است و این انتقادها از گذشته نیز وجود داشته که نشان می دهد تمامی صحنه‌ها و مشکلات بازار میوه و تره بار شب عید و ایام نوروز ساختگی و برای زمین خوردن وزارت جهاد کشاورزی در اجرای این قانون بوده است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با قاطعیت مانع واردات میوه و تره بار شب عید شد و علیرغم فشارهای فراوان برخی سودجویان برای واردات میوه که همواره به کمبود این محصولات دامن می زدند، مسوولان این وزارتخانه به واردات تن ندادند.

قائم مقام خانه کشاورز ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی براساس سیاست‌های تنظیم بازاری قانون وظایف بازرگانی بخش کشاورزی، عملیات ذخیره سازی، توزیع و تامین میوه های مورد نیاز شب عید را به موقع انجام داد اما افزایش قیمت میوه‌های شب عید مردم به نظر می رسد که ساختگی باشد.

بیابانی تصریح کرد: وقتی تولید انواع میوه و تره بار در داخل به وفور انجام شده و تامین آن به موقع صورت گرفته است، دیگر چه معنی دارد که قیمت میوه در غرفه‌ای در بازار کیلویی 3500 تومان و در غرفه دیگر 6000 تومان باشد؟ این نشان می دهد که سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان نظارت درستی بر عرضه کنندگان میوه و تره بار نداشته که البته به نظر تعمدی در کار بوده است.

وی گفت: گرچه وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اینکه به تازگی مسوولیت‌های تنظیم بازاری محصولات کشاورزی را برعهده گرفته است بی تجربه بود و این بی تجربی در این راه سبب شد در برخی مقاطع دست پاچه عمل کنند و نتوانند به نحو احسن وظایف خود را انجام دهند. اما باید از وزیر جهاد کشاورزی تقدیر کرد که رسم هر ساله بخش کشاورزی را بر هم زد، چرا که در گذشته فشار و جوسازی عده‌ای باعث واردات میوه در شب عید می شد اما حجتی سال گذشته با قاطعیت در مقابل این سودجویان ایستاد و اجازه واردات را نداد.

قائم مقام خانه کشاورز تاکید کرد: واردات میوه حتی به صورت پیله وری از مرزها خیانت به تولید ملی به شمار می رود که برخورد با آن میوه وظیفه وزارت جهاد کشاورزی نیست اما این وزارتخانه باید علیه متخلفانی که منافع ملی را بر هم می زنند اعلام جرم کند.

بیابانی اظهار کرد:‌ حتی اگر واردات پیله وری میوه از سوی مرزنشینان نیز قانونی باشد آن ها حق دارند این محصول را تنها در آن منطقه مرزی توزیع کنند، نه این که شاهد عرضه پرتقال مصری در مغازه‌های پایتخت باشیم.


منبع:ایسنا
کد خبر 7f38768df7c14ff5a632070a455ace3d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =