کشاورزی> مدیرکل غلات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برنج تراریخته در کشور تولید نمی‌شود، گفت: تولید هر محصول تراریخته‌ای در کشور باید مطابق با قانون ایمنی زیستی باشد.

کاوه خاکسار با بیان اینکه برنج تراریخته در کشور تولید نمی‌شود، گفت: تولید هر محصول تراریخته‌ای در کشور باید مطابق با قانون ایمنی زیستی باشد.

وی افزود: اگر نتیجه مطالعات، تحقیقات و آزمایشات لازم ایمنی زیستی بر روی تولید برنج تراریخته مثبت باشد و محصول تولیدی مراحل قانونی لازم را بگذراند، مشکلی برای تولید آن وجود نخواهد داشت.

مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: بنابراین اگر تولید یک محصول تراریخته مانند برنج از نظر قانون ایمنی زیستی، مشکلی نداشته باشد ممکن است این محصول در آینده در کشور تولید شود.

وی افزود: هر رقم برنج یا محصول کشاورزی غیر تراریخته‌ای که قرار است برای اولین بار کشت شود، باید قبل از کشت آزمایشات لازم و مربوطه را سپری کند و در صورت تایید سلامت به تولید انبوه برسد.

خاکسار با تأکید بر اینکه تاکنون برنج تراریخته به کشور وارد نشده است، گفت: آزمایشات روی برنج وارداتی حاکی از آن است که اصلا برنج تراریخته‌ای وارد کشور نشده است.

منبع:فارس


کد خبر 814ac1cc4fc946e899993a567288df8b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =