رییس اتحادیه نانوایان گفت: 31 نانوایی سنگکی از امروز و 120 نانوایی لواش، تافتون و بربری از ابتدای بهمن به صورت آزادپز و خارج از نرخ مصوب دولت فعالیت خود را آغاز می‌کنند.


قاسم زراعت‌کار  اظهار داشت: طبق دستورالعمل هیأت وزیران تا پایان سال جاری 20 درصد از نانوایی‌های کشور می‌توانند به سمت آزادپزی بروند که 31 نانوایی سنگکی از امروز (21 دی ماه) و 120 نانوایی لواش، بربری و تافتون از ابتدای بهمن ماه در سطح پایتخت فعالیت خود را به صورت ‌آزادپزی آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار آن 20 درصد از نانوایی‌های سطح کشور نیز به این طرح خواهند پیوست و قیمت در این نانوایی‌ها بر اساس کیفیت و عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد.

رییس اتحادیه نانوایان در پاسخ به اینکه چه معیاری برای برخورد با زیاده‌خواهی برخی نانوایان آزادپز خواهید داشت؟ این گونه پاسخ داد: البته اگر چه قیمت این نانوایی‌ها خارج از نرخ مصوب دولتی است، اما مشغول کار کارشناسی برای حدود قیمتی آن هستیم، به طوری که طبق برآورد حدودی که کرده‌ایم، قیمت نان سنگک آزادپز حدود 1300 تا 1350 تومان خواهد بود و حدود قیمتی نان‌های دیگر نیز تا پایان ماه مشخص می‌شود.

منبع:فارس
کد خبر 81bf00fc37a84841b2b333306454edff

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس شاهمرادی ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    1 0
    باسلام عرض و ادب:بنده بیاد دارم درسال 1348 دفتری درتهران داشت و خودش یکی ازمسئولین اتحادیه وشرکت تعاونی نانوایان بود.اسم و آدرسش را نمی گویم نانوایانی که من می شناختم به دفتر ایشان مراجعه میکردند. ومبلغ پنج تا تک تومانی به اون آقا میداد 49کیسه آرد حواله دولتی را باطل کند. چراکه هرکیسه آرد دولتی درآن زمان یک تومان.گرانترازآرد آزاد بود.شخصی بنام علی مقیمی کارخانه ای درسه را آذری داشت آرد ازاو نمی خریدند خودش میامد به نانوایی می گفت ازمن آرد بخرید بافاکتور حتی چک نمیخواد بدید. حالا ما نمی خواهیم همانطورباشه. امّا اگر من نانوا بدونم آرد کدام کارخانه خوب است . صددرصدازآن کارخانه آرد خودم را تحیّه میکنم.پس بنابراین معتقدم آزادسازی بنفع مردم و نانوایان است.از آرد خوب و کامل نان خوب و مأکول بدست میاد. به امید خدا یک مقدار دست کارشناسان را باز بگذارید این مشکل حل شدنی است باتشکر عباس شاهمرادی عضوهیئت مدیره شرکت تعاونی نانوایان تهران